|
کدخبر: 43055

رئیس جمهوری:

کشاورزان در تامین امنیت جامعه نقش بزرگی دارند

رئیس‌جمهوری با قدردانی از زحمات کشاورزان گفت: بخشی بزرگی از تامین امنیت جامعه به‌دست کشاورزان است.

گسترش‌نیوز : حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز - دوشنبه - با حضور در وزارت جهاد کشاورزی در نشست با وزیر، معاونان ومدیران ارشد این وزارتخانه گفت: وقتی کلمه امنیت را به کار می‌بریم قدرت‌های نظامی به ذهن می‌آید، اما یک بخشی بزرگ از تامین امنیت جامعه به‌دست کشاورزان است.

رئیس‌جمهوری اظهارکرد: قبل از هر چیز باید از تمام کشاورزان کشور سپاسگزاری کنیم و در برابر کار آنها و تلاش آنها تعظیم کنیم.

روحانی افزود: بار امنیتی که قبلا تک تک افراد و برای خود بر دوش داشتند، امروز با شرایط جدید دنیا و تمدن جدید و مسئولیت‌های جدید در یک نقطه به نام وزارت کشاورزی یا هر عنوانی دیگر، متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: کشاورزی مسوولیت بسیار سخت و سنگینی است یعنی دولت و وزیر کشاورزی از همان برداشت گندم حواسش جمع باشد که گندم به اندازه کافی تولید شده است و این که چگونه از آن باید نگهداری کند.

تامین امنیت کشاورزان وظیفه دولت است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در گذشته هرکسی مسئول مواد غذایی خود بود و بار امنیتی آن بر دوش خود بود تصریح کرد: در گذشته بارهای مسئولیت به صورت تقسیم شده بود، اما امروز این مسئولی تها تجمیع و بین هر گروهی به گونه‌ای تقسیم شده که هر کدام مسئولیت یک بخش را دارند؛ کشاورزان عزیز ما، همه آنهایی که امروز مواد غذایی ما را تامین می‌کنند، بزرگترین امنیت را برای کشور می‌آفرینند.

روحانی با بیان اینکه عملکرد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر هم برای تامین امنیت مردم و آسایش و رفاه آنها مهم هستند افزود: وظیفه ما به عنوان این است که اول امنیت کشاورز را تامین کنیم، کشاورزی که می‌خواهد امنیت کشور را تامین کند اگر خودش امنیت نداشته باشد چطور می‌تواند این کار را برای جامعه انجام دهد و امنیت را برای مردم بیاورد.

روحانی تاکید کرد: دولت تامین امنیت برای بخش کشاورزی را از وظایف مهم خود می‌داند، چون آنها تامین‌کننده بخش بزرگی از امنیت کشور هستند بنابراین ما هم موظفیم که امنیت آنها را تامین کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها