|
کدخبر: 38148

یک ماه پس از ابلاغ رسمی قانون منع به کارگیری بازنشستگان

بازنشسته‌های کدام سازمان‌ها خداحافظی کردند؟ + اسامی

۲۴ شهریورماه، قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به رییس جمهوری ابلاغ شد. بر این اساس سازمان‌ها ۶۰ روز فرصت دارند که با مدیران و کارمندان بازنشسته خود خداحافظی کنند.

گسترش نیوز : نگاهی به آمار بازنشسته‌هایی که باید از دولت خداحافظی کنند به ۲۱۰ نفر می‌رسد. پس از ابلاغ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان حرف و حدیث‌های بسیاری درباره اینکه چه کسانی باید کناره‌گیری کنند و چه کسانی در فهرست بلند بالای استثنا‌ها جای می‌گیرند مطرح شد.

sandali-bazneshaste.jpg

بر اساس این قانون، بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری ممنوع است.

سازمان‌ها تا ۲۴ آبان ماه برای خداحافظی با کارکنان و مدیران بازنشسته فرصت دارند، اما اجرای این قانون از همین حالا و در برخی از نهادها و سازمان‌ها آغاز شده است. در ادامه می‌توانید فهرستی از مشهورترین مدیران بازنشسته سازمان‌ها را مشاهده کنید:

نهاد ریاست جمهوری سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت

حسین اسفهبدی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران نخستین بازنشسته‌ای بود که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خداحافظی کرد.

در این وزارتخانه ۷ معاون وزیر برای بازنشستگی اعلام آمادگی کرده‌اند، با این حال تاکنون مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت رسمی از سمت خود کناره‌گیری کرد. همچنین قاسم جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز به تازگی جای خود را به محمد رضا سروش داد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی جعفر ربيعی مديرعامل هلدينگ بورسی خليج فارس نیز از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای دقیق قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی یک معاون و دو مشاور بازنشسته این وزارتخانه خداحافظی کردند.

بر این اساس، با بازنشستگی رسول سراییان معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات، امیر ناظمی به جای وی در این سمت منصوب شد. همچنین از محمود خسروی و صادق عابدین از مشاوران وزیر نیز از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند.

وزارت ورزش و جوانان مدیران چهار فدراسیون هاکی، ناشنوایان، قایقرانی و چوگان برکنار شدند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وضعیت بازنشستگان این وزرات‌خانه تا روی کار آمدن وزیر جدید مشخص نیست. ۱۴ معاون این وزارتخانه باید از سمت خود کناره‌گیری کنند، اما تاکنون تنها احمد مشیریان، معاون روابط کار و سیدحمید کلانتری، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متن استعفای خود را ارائه کرده‌اند. با این حال استعفای این دو نفر هنوز به جریان نیفتاده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها