|
کدخبر: 35838

چند نفر عضو سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات هستند؟

سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از زمان راه اندازی تاکنون چه مقدار مورد استقبال شهروندان استان های ایران قرار گرفته است

گسترش نیوز: پس از راه اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تاکنون شهروندان استان‌های مختلفی از ایران در آن ثبت نام کرده‌اند. در پایین آماری از میزان ثبت نام شهروندان به تفکیک استان جمع آوری شده است...

سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات سایتی اینترنتی است که دولت ایران به منظور استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد کرده است.

توسط این سامانه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند درخواست کنند که اطلاعات به خصوصِ یک نهاد دولتی منتشر شود؛ پس از آن اطلاعات درخواستی در این سامانه برای عموم منتشر خواهد شد، مگر آن که آن اطلاعات، حریم خصوصی افراد را نقض کند.

نه‌تنها نهادهای وابسته به دولت بلکه نهادهای انقلابی، نیروهای مسلح، قوای قضاییه و مقننه و مؤسسات شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادهای وابسته به آنها و بنیادها و مؤسساتی که زیر نظر رهبری اداره می‌شوند و همچنین هر مؤسسه، شرکت یا نهادی که تمام یا بیش از ۵۰ درصد سهام آن متعلق به بخشی از حکومت است، نیز باید اطلاعاتشان را منتشر کنند. موسسات خصوصی ارائه‌دهنده خدمات عمومی، مانند بانک‌ها هم شامل این قانون می‌شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها