|
کدخبر: 88052

کرونا به بیت‌کوین هم رحم نکرد

طی دو هفته گذشته و با گسترش ویروس کرونا در دیگر کشورها از جمله امریکا، نرخ بیت‌کوین هم مانند سایر دارایی‌ها روند نزولی به خود گرفته است. تاجایی‌که در روزهای پایانی ماه فوریه بیت‌کوین به کانال ۸ هزار دلار بازگشت.

گسترش‌ نیوز: اگرچه در ماه گذشته میلادی، بیت‌کوین موفق شد با ۳۰ درصد رشد، بهترین ژانویه را طی هفت سال گذشته به‌ثبت برساند، در ماه فوریه اما با افت ۹ درصدی مواجه شد.

تا دو هفته پیش و قبل از گسترش ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین، بیت‌کوین هم به‌عنوان دارایی امن روند صعودی خود را طی کرد؛ تا جایی که در یازدهم فوریه وارد کانال ۱۰ هزار دلار شد.

بالاترین نرخ بیت‌کوین در ماه گذشته به ۱۴ فوریه مربوط می‌شود. هر بیت‌کوین در این تاریخ با نرخ ۱۰ هزار و ۳۵۶ دلار معامله شد.

طی این مدت دارایی‌های پرریسک، از جمله بازار سهام به‌ویژه در کشورهای آسیایی با بی‌ثباتی‌های بسیاری مواجه شدند.

موج جدید نگرانی‌ها و گسترش هرچه‌سریع‌تر ویروس در دیگر کشورها از جمله ایالات متحده امریکا و کشورهای اروپایی، موجب شد هفته گذشته بازار سهام امریکا بدترین عملکرد هفتگی خود را از زمان وقوع بحران مالی ۲۰۰۸ تاکنون به‌ثبت برساند.

این نگرانی‌ها این‌بار بازار دارایی‌های امن را هم بی‌بهره نگذاشت؛ تا جایی که نرخ جهانی طلا طی هفته گذشته نزدیک به سه درصد افت کرد.

بیت‌کوین هم که از هفته پایانی ژانویه تا روزهای پایانی هفته گذشته در کانال ۹ هزار و ۱۰ هزار دلار معامله می‌شد، روز ۲۶ فوریه به کانال هشت هزار دلار وارد شد.

افت ۹ درصدی بیت‌کوین در فوریه ۲۰۲۰

پایین‌ترین نرخ بیت‌کوین به آخرین روز از ماه فوریه مربوط می‌شود. در این روز نرخ بیت‌کوین در ساعات پایانی معاملات به هشت هزار و ۵۳۸ دلار رسید.

اگرچه وحشت سرمایه‌گذاران فروش بیت‌کوین، برداشت سود و افت نرخ را به‌دنبال داشته، اما به‌نظر می‌رسد به دلیل افت نرخ در بازار سایر فلزات از جمله طلا، آنها برای خرید دیگر دارایی‌های امن اقدام نکرده‌اند.

بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها، با کاهش نگرانی‌ها، احتمال بازگشت سرمایه‌گذاران برای خرید بیت‌کوین و در نتیجه افزایش نرخ آن وجود دارد.

درحال‌حاضر، به‌ترتیب سطوح حمایتی هشت هزار و ۵۰۰ و هشت هزار و ۴۰۰ دلار برای بیت‌کوین پیش‌بینی شده است.

از دیدگاه صعودی اما، اگر نرخ بیت‌کوین به بیش از هشت هزار و ۶۶۰ دلار برسد، می‌تواند از سطوح مقاومتی هشت هزار و ۸۰۰ دلار و پس از آن ۹ هزار و ۲۰۰ دلار عبور کند.

خوش‌بین‌ها به بازار ارزهای رمزنگاری‌شده بر این باورند که اگر فدرال‌رزرو با هدف جلوگیری از وقوع رکود اقتصادی، نرخ بهره را کاهش دهد، نرخ بیت‌کوین افزایش خواهد یافت.

همچنین نصف شدن پاداش استخراج یا هلوینگ (Halving) که در ماه می‌انجام می‌شود، از دیگر دلایلی است که می‌تواند به رشد نرخ این ارز محبوب دیجیتال کمک کند.

گزارش‌‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا پایان فوریه (روز شنبه)، بیت‌کوین رشد ۱۸٫۸ درصدی را تجربه کرده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها