|
کدخبر: 65414

گسترش‌نیوز بررسی می‌کند؛

۱۱راهکار برای منحصربه‌فرد شدن سایت اینترنتی

اگر یک وب‌سایت را به یک کتاب تشبیه کنیم، هر صفحه از وب‌سایت یا همان وب‌ها مثل هر صفحه از کتاب هستند؛ همان‌طور که صفحات کتاب در کنار هم کلیت واحدی را تشکیل می‌دهند و هر صفحه به صفحات دیگر مرتبط است، رابطۀ صفحات وب باهم، مثل رابطۀ صفحات کتاب باهم است و رابطۀ وب‌ها با وب‌سایت مثل رابطۀ صفحات کتاب با کتاب است. این صفحات روی شبکه، شبکۀ اینترنت، با آدرس مشخص در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گسترش‌نیوز : با توجه به آنکه نام دامنۀ وب‌سایت نخستین ابزار برای بازاریابی محصول است، بیشترین تأثیر را در طراحی برند و لوگو و در نتیجه شخصیت برند ما خواهد داشت. پس از تعیین نام دامنۀ سایت کسب‌وکارمان می‌توانیم برای خود لوگو و شعار تبلیغاتی طراحی کنیم بنابراین بهتر است نام دامنۀ خود را به‌گونه‌ای ثبت کنیم که بتوانیم برند‌سازی کرده و شعار تبلیغاتی حرفه‌ای درست کنیم.

internet-la.jpg

نام دامنۀ مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد:

۱. طولانی نباشد؛ معمولاً کاربران زحمت تایپ اسامی طولانی را به خود نمی‌دهند.

۲. راحت تایپ شود؛ به‌عنوان مثال اگر نام دامنه فارسی باشد، کاربر پس از تایپ نام فارسی برای تایپ ادامۀ نام دامنه باید زبان صفحه‌کلید خود را تغییر دهد و این موضوع مانع از دسترسی راحت و تایپ فوری نام سایت برای کاربران می‌شود.

۳. بهتر است از کلماتی به‌عنوان نام دامنه استفاده کنیم که چند شیوۀ نگارش نداشته باشد.

۴. نام دامنه به محصولی خاص محدود نشود؛ چون ممکن است با رونق کار و کسب در آینده قصد توسعۀ محصولات و خدمات را داشته باشیم.

۵. از خط تیره و عدد استفاده نشود؛ به عنوان مثال در بسیاری از مواقع آندرلاین با خط تیره ممکن است اشتباه گرفته شود و چنانچه در نام دامنۀ ما از آندرلاین استفاده شده باشد تایپ آن ممکن است با خطا مواجه شود.

۶. مخفف نباشد؛ معمولاً به خاطر سپاری اسامی طولانی(دارای بخش‌های متعدد) و در نتیجه مخفف آنها کار ساده‌ای نیست و امکان فراموشی آنها بیشتر از اسامی ساده و کوتاه است.

۷. در ذهن تداعی معنا کند؛ به این واسطه امکان ماندگاری آن در ذهن مخاطب افزایش می‌یابد.

۸. از نام سایر رقبا متمایز باشد؛ چنانچه نام دامنۀ ما مشابه نام رقبای ما باشد، این احساس به مخاطب دست می‌دهد که ما کپی کار هستیم و این موضوع شانس انتخاب شدن ما را توسط مشتریان کم می‌کند.

۹. بهتر است به زمینۀ فعالیت ما اشاره کند هرچند از نام سایر رقبای ما متمایز است.

۱۰. نام دامنه بهتر است آهنگ بیان کرده باشد تا به این ترتیب توالی و ترتیب کلمات در ذهن مشتری بماند.

۱۱. بهتر است قبل از ثبت‌نام دامنۀ خود در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، آپارات و... جست‌وجو کنیم تا نام دامنۀ مورد نظر ما ثبت نشده باشد تا برای ساخت صفحات اجتماعی برای سایت خود، به همان نام، با مشکل مواجه نشویم.

در نگارش بخش هایی از این گزارش از این منابع استفاده شده است: : ، www.wpbeginner.com،www.radcom.co ،www. mojeradical.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها