|
کدخبر: 32054

به بهانه برگزاری هفته سلامت در ایران

بازار سلامت روی انگشت این استارت‌آپ‌ها می‌چرخد

نگاهی استارت‌آپ‌های بازار سلامت ایران نشان می‌دهد، چهار استارت‌آپ بومی گوی سبقت را از رقبا ربوده‌اند.

گسترش نیوز: به رسم هر سال نخستین هفته از اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نام‌گذاری می‌شود. به همین مناسب بد نیست نگاهی به فعالیت استارت‌آپ‌ها در بازار سلامت بیندازیم.

عمر استارت‌آپ‌های ایرانی حوزه سلامت کمتر از ۵ سال است، با این حال این دسته از کسب و کارهای نوپا توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار سلامت ایران پیدا کنند و به شعار ارائه خدمات و اطلاعات الکترونیک در حوزه سلامت و پزشکی جامه عمل بپوشانند.

شفاجو

shafajo.jpg

شفاجو از سال ۱۳۹۳ کار خود را در بازار سلامت آغاز کرد. در حال حاضر این استارت‌آپ با بیش از ۵هزار پزشک و مرکزدرمانی در ارتباط است و در کنار این سرویس نیز نوبت دهی آنلاین پزشکان قرارداده شده است. علاوه بر این این اپلیکیشن توانسته بیش از ۱۶۰۰ مقاله پزشکی و سلامت را منتشر کند و همچنین با همکاری کارشناسان و متخصصان تغذیه، سرویس رژیم آنلاین را نیز راه‌اندازی کرده است. شفاجو علاوه بر نسخه وب، دارای نسخه مبتنی بر اندروید است.

درمانکده

darmankade.jpg

درمانکده در سال 1393 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. راه اندازی اولین تست هوشمند تشخیص بیماری و راه اندازی سامانه تشخیص تداخل دارویی برای سلامت بیشتر و پیشگیری از عوارض برای بیماران از جمله مهم‌ترین دستاوردهای درمانکده در طول ۴ سال فعالیت این استارت‌آپ است. این سامانه تمرکز اصلی خود را بر ارائه دانستنی‌های حوزه سلامت و نوبت دهی آنلاین مطب پزشکان و دندان پزشکان قرار داده و در نسخه‌های تحت وب، اندروید و iOS قابل دسترسی است.

تله‌طب

teleteb.jpg

تله‌طب از دو سال پیش در حوزه سلامت فعال شده است. این استارت‌آپ که علاوه بر نسخه وب، به صورت اپلیکیشن بر بستر اندروید نیز قابل دسترسی است بیش از هرچیز به حوزه پوست، مو و زیبایی می‌پردازد. علاوه بر این در بانک اطلاعات این استارت‌آپ می‌توان دانستنی‌های پزشکی مربوط به این حوزه را یافت.

سیبوفن

sibofen.jpg

رتبه جوانترین استارت‌آپ حوزه سلامت در اختیار سیبوفن قرار دارد. این استارت‌آپ از سال ۱۳۹۶ و با تمرکز بر حوزه آزمایشگاهی و پزشکی آغاز به کار کرد. از طریق این نرم افزار اندرویدی این استارت‌آپ می‌توان خدماتی از جمله نمونه گیری آزمایشات در منزل، ویزیت پزشک و خدمات پرستاری در منزل را دریافت کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها