|
کدخبر: 327345

تولید محصول لاکچری غول خودروسازی دنیا متوقف شد!

شرکت خودروسازی نیسان تصمیم به توقف تولید خودروهای سدان الکتریکی در آمریکا گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای تولید اس‌ یو وی‌ های الکتریکی برای این بازار می‌باشد.

خودرو تولید محصول لاکچری غول خودروسازی دنیا متوقف شد!

نیسان، یکی از محبوب‌ترین خودروسازان ژاپنی و برندهای خودروسازی جهان است که فعالیت خود را از ۶۸ سال پیش شروع کرده است. بر خلاف دیگر کمپانی‌ها، این برند شش بنیان‌گذار دارد و به ساخت خودروهای لوکس معروف است.

شروع حیات این کمپانی، به سال ۱۹۱۴ برمی‌گردد، سالی که اولین خودروساز ژاپنی، یعنی ماسوجیرو هاشیموتو، نام برند تازه تاسیس خود رو به DAT تغییر داد. نام این کمپانی داستان‌های زیادی دارد، چرا که در سال ۱۹۱۸ به Kaishinsha Motorcar Co., Ltd و در سال ۱۹۲۵، دوباره به DAT Jidosha & Co., Ltd. تغییر یافت. در آن زمان برند DAT، علاوه بر ماشین‌های سواری معمولی، کامیون هم تولید می‌کرد. از آن جایی که به دلیل خرابی‌های به بار آمده توسط زلزله‌ای مهیب و نبودن مشتری زیاد برای خودروهای سواری، بیشتر محصولات متشکل از کامیون‌ها بودند. در واقع کامیون‌های اولیه این کمپانی، در بازار ارتشی فروش خوبی داشتند. در همان حین، با استفاده از قطعات وارداتی از آمریکا، کامیون‌های کوچکتری هم ساخته می‌شدند.

گروه خودروسازی نیسان موتورز به تازگی طی اطلاعیه، اعلام کرد؛ برنامه توسعه و تولید دو محصول سدان تمام برقی جدید این شرکت در خطوط تولید آمریکا متوقف می شود. این خودروساز ژاپنی برای به دنبال تولید ۵ محصول جدید مخصوص این بازار است، به نظر می رسد تغییر برنامه نیسان در تولید خودروهای برقی، حفظ سهم بازار و رقابت با چینی ها باشد.

سخنگوی شرکت خودروسازی نیسان در مورد تغییر برنامه این شرکت جهت تولید ۵ محصول جدید، گفته است؛ در حال تدوین برنامه زمان بندی جهت معرفی و عرضه محصولات برقی جدید هستیم، این خودروهای برقی جدید در زمان مناسب راهی بازار خواهد شد.

خطوط تولید نیسان در آمریکا برای تولید خودروهای اس یو وی تمام برقی برنامه ریزی و آماده شده است.

باتوجه به اینکه سدان های برقی نیسان موفقیت های قابل توجهی در بازارهای جهانی به دست آوردند، این خودروساز معتقد است که محصولات اس یو وی و کراس اوور تمام برقی اقبال بیشتری خواهند داشت و به سرعت راهی خیابان ها می شود.

گروه خودروسازی نیسان در مورد روند تولید محصولات فعلی سایت مونتاژ می سی سی پی، اعلام کرد؛ این سایت تولید محصولات فعلی را ادامه و نسل جدید خودروهای برقی را نیز تولید خواهد کرد.

تغییر استراتژی تولید نیسان در شرایطی ایجاد شده که صنعت و بازار خودرو دنیا با چالش تقویت چینی ها در زنجیره تامین مواجه هستند، از سوی تقاضا برای خرید خودروهای کاهش یافته و درخواست خرید خودروهای هیبریدی و گازسوز رشد یافته است. بنابراین طرح های بلند پروازانه خودروسازان برای برقی سازی با چالش مواجه خواهد شد.

بررسی ها نشان داده که مشتریان خودروهای برقی در بازار آمریکا، تمایل بیشتری به خرید خودروهای پیکاپ، کراس اوور و اش رو وی تمام برقی دارند، مشتریان این بازار علاقه چندانی به سدان الکتریکی ندارند.

گروه خودروسازی نیسان دو ماه پیش اعلام کرده بود که برنامه تولید ۷ محصول جدید تمام برقی برای بازارهای جهانی را در دستور کار دارد. براساس گفته این خودروساز محصولات جدیدش تا سال ۲۰۲۶ راهی بازارهای جهانی خواهند شد، نیسان قصد دارد سایت های تولید خود در آمریکا را مختص به تولید خودروهای برقی کند.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها