|
کدخبر: 312978

زمان تعویض دیسک و صفحه ساینا

صفحه کلاچ و دیسک از پرمصرف‌ترین قطعات یک خودرو هستند که زمان تعویض آنها زودتر از سایر قطعات مرتبط فرا می‌رسد.

خودرو زمان تعویض دیسک و صفحه ساینا

به طور معمول عمر مفید این دو قطعه حدود 45 هزار کیلومتر الی 70 هزار کیلومتر است؛ اما روش رانندگی شما و برخی علائم دیگر در افزایش یا کاهش عمر دیسک و صفحه تاثیر گذار است. خرید قطعاتی باکیفیت برای خودرو می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در بالا رفتن عمر آن بگذارد. در حالت کلی بهتر است برای خودروی ساینا؛ بعد از طی مسافتی برابر با 40 هزار کیلومتر اقدام به تست سلامت فیزیکی دیسک و صفحه بنمایید.

صفحه کلاچ خودرو چیست؟

صفحه کلاچ و دیسک یکی از قطعات پرکاربرد در گیربکس خودرو هستند که وظیفه آنها انتقال نیرو در راستای حرکت خودرو است. در واقع با انتقال نیرو از طریق این دو قطعه به جعبه دنده، خودرو حرکت می‌کند. پدال کلاچ رابط بین راننده و این دو قطعه است. با فشار دادن پدال، این جریان نیرو اتفاق می‌افتد.

دیسک-صفحه1

زمان تعویض دیسک و صفحه ساینا

به طور کلی تمامی قطعات خودرو بعد از گذشت مدت زمانی نیازمند تعویض یا تعمیر هستند. دیسک و صفحه بعد از طی کردن مسافتی، نیازمند تعویض خواهند بود از این رو تعویض این دو قطعه در زمان مناسب از وقوع برخی مشکلات جلوگیری خواهد کرد. به طور کلی عمر مفید دیسک و صفحه ساینا برابر با 45 الی 70 هزار کیلومتر است. البته رانندگی مناسب با شتاب کم و توجه به برخی عوامل باعث افزایش عمر دیسک و صفحه خواهد شد. بهتر است بعد از طی کردن مسافت 45 هزار کیلومتر، این دو قطعه را بررسی کنید و اگر نیازی به تعویض داشتند، تعویض آنها را انجام دهید.

علائم خرابی دیسک و صفحه ساینا

آشنایی با علائم خرابی دیسک و صفحه ساینا به راننده کمک می‌کند تا در زمانی مناسب اقدام به تعویض آنها نمایند. این دو قطعه در داخل خودرو کاربرد زیادی دارند و در هنگام حرکت خودرو، اجزای دیسک و صفحه کلاچ به طور کامل درگیر می‌شوند. این دو قطعه بایستی نیروی لازم برای حرکت خودرو را به جعبه دنده انتقال دهند از این رو زمان تعویض آنها زودتر از سایر قطعات فرا می‌رسد. زمانی که صفحه کلاچ فرسوده شده یا خراب می‌شود قطعا علائمی را از خود نشان می‌دهد تا راننده متوجه خرابی آن شود. این علائم شامل موارد زیر هستند:

  • صدا دادن گیربکس: اگر در هنگام حرکت خودرو صداهای ناگواری از سمت صفحه کلاچ به گوشتان خورد بهتر است دیسک و صفحه را بررسی کنید.
  • خاموش نشدن خودرو: یکی از علائم خرابی دیسک و صفحه در خودروی سواری ساینا، خاموش نشدن خودرو در هنگام قرار دادن دنده در دو حالت است. برای بررسی خرابی این دو قطعه می‌توانید دنده را در دو حالت قرار داده و آن را رها کنید. اگر خودروی شما در این حالت خاموش نشد پس دیسک و صفحه خودرو کاملا سالم است.
  • سخت جا رفتن دنده: سخت جا رفتن دنده یا سخت شدن مراحل تعویض دنده یکی از دلایل مهم خرابی دیسک و صفحه کلاچ است. توجه نکردن به این موضوع باعث می‌شود تا دیسک و صفحه خودروی شما فرسوده‌تر و کاملا خراب شود و متحمل هزینه بیشتری شوید.
  • پرش پا از روی پدال کلاچ: در صورتی که صفحه کلاچ در خودروهای ساینا خراب شود، پای شما بعد از وارد کردن فشار روی پدال، از سمت آن به عقب پرتاب خواهد شد. همچنین، علاوه بر لرزش پدال، سر و صدایی نیز به گوش خواهد رسید.
  • سفت شدن کلاچ: سفت شدن پدال کلاچ و امکان پذیر نبودن فشار دادن آن یکی از علائم مهم خرابی دیسک و صفحه کلاچ است. این عامل نشان دهنده فقدان حالت ارتجاعی فنر پدال است که تعویض سریع آن می‌تواند از بروز مشکلاتی بیشتر جلوگیری کند.
  • ضعف خودرو در سربالایی: صفحه کلاچ و دیسک، دو قطعه پرکاربرد برای افزایش نیرو و شتاب خودرو هستند که خرابی آنها باعث کاهش شتاب خودرو خواهد شد.
  • شتاب های ناگهانی: یکی از نشانه‌های خرابی صفحه و دیسک در ساینا، بروز شتاب‌های ناگهانی خودرو در هنگام حرکت است. این مشکل به دلیل درگیری صفحه با دیسک و همچنین خرابی فلایول کلاچ اتفاق خواهد افتاد. زمانی که نیروی لازم به گیربکس از سمت موتور انتقال پیدا نمی‌کند، این شتاب‌های ناگهانی و پرش خودرو اتفاق می‌افتد.

خرید انواع دیسک و صفحه ساینا از ویگن کلاچ

خرید اینترنتی دیسک و صفحه بایستی از جایی معتبر انجام شود. بدون تردید خرید قطعات باکیفیت در افزایش عمر دیسک و صفحه تاثیر زیادی می‌گذارد. ویگن کلاچ انواع دیسک و صفحه را با قیمت‌هایی بسیار مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بدون نگرانی قطعه‌ای با کیفیت بالا را از این فروشگاه تهیه کنید. با مراجعه به وبسایت ویگن کلاچ | https://vigenclutch.ir/ انواع قطعات دیسک و صفحه در قیمت‌های مختلف را مشاهده کنید.

دیسک-صفحه2

سخن پایانی

دیسک و صفحه از قطعات پرکاربرد موجود در مجموعه گیربکس هستند که وظیفه آنها منتقل کردن نیروی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن یک خودرو است. معمولا زمان تعویض این دو قطعه در همه خودروهای سواری یکسان است. دیسک و صفحه کلاچ معمولا بعد از طی کردن مسافت 40 هزار کیلومتر به بعد دیگر به مرور زمان فرسوده شده و خراب می‌شوند. تعویض قطعات در زمان مناسب باعث جلوگیری از صرف هزینه‌های بیشتر و بروز مشکلاتی ناگوار می‌شود. بهتر است علائم خرابی دیسک و صفحه ساینا را بشناسید تا در زمانی مناسب اقدام به تعویض آنها نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها