|
کدخبر: 307379

قیمت روز خودرو در بازار (۳۱ شهریور)

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام شد.

خودرو قیمت روز خودرو در بازار (۳۱ شهریور)

قیمت خودرو در هفته پایانی شهریورماه صعودی شد. پژو ۲۰۷، دنا، سمند و رانا در صدر افزایش قیمت طی هفته گذشته هستند که به طور میانگین ۵ الی ۲۵ میلیون گران شدند. ساینا، کوییک و شاهین نیز در از خودروهای پرفروش سایپا هستند که طی هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.

جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به پنچنشنبه هفته گذشته (۲۳شهریور) را می‌خوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به ۴۷۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۱۵  میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۱۰ میلیون تومان است که طی هفته گذشته ۱۵ میلیون افزایش یافته است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۷۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز به ۵۳۵ میلیون تومان رسیده است که ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۴۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۴۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است. این خودرو تقریبا طی سه ماه گذشته ۱۶۵ میلیون ارزان شده است.  مدل ۱۴۰۲ این ۷۸۰میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلون گران شده است. این  مدل طی دوماه گذشته ۱۲۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱، ۷۴۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۸۰ تومان قیمت خورده است که  ۲۰ میلیون طی هفته گذشته گران شده است.

قیمت تارا دنده ای ۱۴۰۲ هم به ۶۶۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است و طی سه ماه گذشته ۱۴۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۱۵  میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۱۵ میلیونی طی هفته گذشته است. دنا ۲۵ میلیون در ۲۴ روز گذشته ارزان شده است. این خودرو نسبت به خرداد ۱۲۵ میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۵۹۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز هفته ۱۰ میلیون بالا رفته است و طی سه ماه گذشته ۲۲۰میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است که طی هفته گذشته ۲۵ میلیون گران شده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۴۰ میلیون تومان که نسبت به هفته گذشته ۲۵ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۵۵ میلیونی شده است که تغییر نکرده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۵۰میلیون تومان است که  نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۲۵ میلیونی شده است که نسبت به هفته گذشته ۱۵ میلیون افزایش یافته  است. قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ نیز ۵۶۵ میلیون تومان است که ۲۵ میلیون نسبت به هفته گذشته بالا رفته است.

قیمت پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۱۵ میلیون اعلام شده است که طی هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۹۵ میلیون تومان شده است و نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون گران شده است اما نسبت به  ۱۹روز گذشته ۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۲۵میلیون ارزان شده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۳۰ میلیون تومان است و  نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم نسبت به هفته گذشته ۳ میلیون ارزان شده است و حوالی ۲۴۵ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته ثابت مانده است و ۳۲۰میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰  نیز نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است و حوالی ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت ساینا S اتوماتیک نیز ۳۹۰ میلیون تومان شده است که ثابت مانده است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۲۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۳۵ میلیون رسیده است که نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۴۰ میلیون تومان شده است که نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۵۰ میلیون است که ثابت مانده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۲۰ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۶۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای افزایش ۵ میلیونی طی یک هفته است اما طی ۳۰روز گذشته ۴۵میلیون ارزان شده است.

پیش بینی قیمت خودرو

نیمه اول سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و روند کلی بازار خودرو در این مدت نزولی بود. حباب قیمت خودرو که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شکل گرفته بود با آغاز فروردین ۱۴۰۲ ترکید. ثبات قیمت دلار، وعده واردات خودرو و سامانه یکپارچه خودرو سه دلیل کاهش قیمت خودرو بودند. با این حال هنوز وعده واردات خودرو آنچنان که باید محقق نشده است و تنها تعداد کمی از خودروها ترخیص شدند.

کارشناسان بازار خودرو درباره پیش بینی قیمت خودرو در پاییز ۱۴۰۲ گفتند که اگر تعداد خودروهای وارداتی ترخیص شده بالا نرود و وعده ورود ۲۰ الی ۳۰ هزار خودروی خارجی به بازار عملی نشود دوباره شاهد حباب قیمتی در بازار خودرو خواهیم بود.

با توجه به اینکه خودرو در ایران کالای سرمایه‌ای به شمار می‌رود قیمت آن نیز تابع موضوعات اقتصاد کلان نظیر قیمت دلار است، بنابراین اگر قیمت دلار بالا رود به احتمال بسیار زیاد قیمت خودرو در بازار نیز تغییر خواهد کرد. همچنین افزایش قیمت کارخانه خودرو نیز می‌تواند معاملات خودرو را صعودی کند. در غیر این صورت بازار خودرو احتمالاً تا پایان پاییز به رویه فعلی خود ادامه خواهد داد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها