|
کدخبر: 283604

معرفی محبوب‌ترین موتورهای هوندا و بنلی در ایران

شرکت هوندا یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در جهان است. محصولات هوندا تنوع بالایی دارند و برای هر سلیقه‌ای مناسب هستند.

خودرو معرفی محبوب‌ترین موتورهای هوندا و بنلی در ایران

بسیاری از ایرانیان هنگام خرید موتورسیکلت، محصولات هوندا را انتخاب می‌کنند و طرفدار این برند ژاپنی هستند. پرفروش‌ترین محصول این شرکت در بازار ایران، هوندا کلیک 150 است که به دلیل امکانات و قدرت مناسب، محبوب شده است. شرکت‌های مختلفی تاکنون اقدام به تولید کپی از این موتورسیکلت کرده‌اند که طبیعتا قیمت موتور طرح کلیک از نسخه اصلی آن کم‌تر است. جالب است بدانید که حتی کپی این موتورسیکلت نیز فروش خوبی دارد.

یکی دیگر از تولیدکنندگان مشهور موتورسیکلت در جهان، شرکت ایتالیایی بنلی است. بنلی یک شرکت قدیمی و با تجربه است؛ اما برخلاف هوندا که سال‌هاست در ایران حضور دارد، چند سالی است که وارد کشور شده است. محصولات بنلی اولین بار در سال 1395 به بازار ایران راه یافتند. مهم‌ترین ویژگی موتورسیکلت‌های بنلی، ظاهر اسپرت، کیفیت مطلوب و قیمت نسبتا مناسب است. به همین خاطر بسیاری از مصرف‌کنندگان، به خصوص جوانان، خرید انواع موتور بنلی را به هوندا ترجیح دادند. قیمت موتور بنلی در بازار عموما از محصولات هوندا کم‌تر است. از مدل‌های معروف این برند در ایران می‌توان به بنلی 250، بنلی 150 و بنلی 250R اشاره کرد.

images_1672656216.png

بنلی 150

این مدل را می‌توان پرفروش‌ترین محصول بنلی خطاب کرد. بنلی 150 یک موتورسیکلت شهری با ظاهر اسپرت است که سواری نرمی را ارائه می‌دهد. این موتورسیکلت در بازار دو نسخه دارد که یکی معمولی و دیگری نیوفیس نام گرفته است. نسخه نیوفیس در سال 1398 عرضه شد و تغییرات بسیاری را به همراه دارد. پیشرانه روغن‌خنک این موتورسیکلت می‌تواند 13.1 اسب‌بخار قدرت و 12 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت این موتورسیکلت به 120 کیلومتربرساعت می‌رسد. بنلی 150 حدود 134 کیلوگرم وزن دارد و حجم باک آن نیز برابر با 13.5 لیتر است. نسخه نیوفیس، به ترمز عقب دیسکی مجهز شده است. در نسخه قبلی، ترمزها از نوع کاسه‌ای بود.

images_1672656233.png

بنلی 250

موتورسیکلت بنلی 250 یک موتور اسپرت و زیبا محسوب می‌شود که وزن بالایی نیز دارد. البته نسخه نیوفیس آن، که در سال 1399 عرضه شد، وزن کم‌تری دارد و کاملا بهبود یافته است. در واقع بنلی 250 را باید یک موتورسیکلت سنگین شهری دانست که دو مدل تک سیلندر و جفت سیلندر دارد. تفاوت ظاهری این دو نسخه در جزئیاتی مانند فلاپ‌ها و اگزوز خلاصه می‌شود. نمونه دو سیلندر، یک پیشرانه با حجم 249 سی‌سی دارد که 31.5 اسب‌بخار قدرت و 21.2 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وزن این موتورسیکلت به 185 کیلوگرم می‌رسد و شتاب آن برابر با 11 ثانیه است. از نقاط قوت بنلی 250 می‌توان به عملکرد فنی خوب، ظاهر زیبا و اسپرت و ترمزهای مطمئن اشاره کرد. یکی از نقاط ضعف این موتورسیکلت، استهلاک بالای آن است.

هوندا کلیک 150

همان‌گونه که ذکر شد، هوندا کلیک یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت است و جزء پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های شهری محسوب می‌شود. نسخه 150 سی‌سی کلیک در سال 1396 وارد بازار کشور شد. هوندا کلیک امکانات خوبی را مانند سیستم آی‌دیلینک، سنسور جک، صفحه کیلومتر آنالوگ و دیجیتال، چراغ دی‌لایت و ... ارائه می‌دهد.

پیشرانه 150 سی‌سی آن می‌تواند 12 اسب‌بخار قدرت و 13 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس آن نیز از نوع CVT است. سیستم ترمز در قسمت جلو دیسکی بوده و در بخش عقب از نوع کاسه‌ای است. این موتورسیکلت حدود 112 کیلوگرم وزن دارد و ظرفیت مخزن سوخت آن برابر با 6 لیتر است. در واقع هوندا کلیک در هر صد کیلومتر تقریبا 1.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. حداکثر سرعت آن به 105 کیلومتربرساعت می‌رسد. از مزایای هوندا کلیک 150 می‌توان به شتاب بالا،  سواری راحت، بی‌صدا بودن و بازار خرید و فروش پررونق، اشاره کرد.

 

برای اطلاع از قیمت روز انواع موتور سیکلت های ایرانی و خارجی وارد لینک زیر شوید:

 

https://bama.ir/motorcycle-price

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها