|
کدخبر: 280773

رونمایی از جدیدترین محصول ایران خودرو

ایران‌خودرو دیزل نسخه اتوماتیک و جفت دیفرانسیل پیکاپ فوتون توتلند نیوفیس خود را به خط تولید فرستاد. طراحی این مدل یادآور فورد رنجر است.

خودرو رونمایی از جدیدترین محصول ایران خودرو

پیشرانه ۴ سیلندر دو لیتری توربو TGDi فوتون جدید می‌تواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این نخستین پیکاپ با پیشرانه استاندارد یورو ۶ داخلی نیز محسوب می‌شود.

این پیکاپ دو دیفرانسیل بوده و همچنین به جعبه‌دنده اتوماتیک ۸ سرعته ZF مجهز شده است. انتقال نیرو هم به محورها به روش‌های سبک و سنگین ۴H، ۴L، ۲H و اتو قابل انتخاب است. بنابراین می‌توان روی قابلیت‌های آفرودی این خودرو هم حساب کرد.

 

پیکاپ-جدید

پیکاپ فوتون اتوماتیک دارای سیستم‌های کنترل سرعت در سرازیری، کنترل الکترونیکی پایداری، نگه‌دارنده خودرو در سربالایی و کنترل کشش است. علاوه بر این، فوتون اتوماتیک مجهز به تجهیزاتی چون دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار تشخیص نقاط کور، کی‌لس، دی‌لایت، مانیتور ۱۰.۳ اینچی، شش ایربگ شامل دو ایربگ در جلو، دو ایربگ در عقب و دو ایربگ بر روی ستون‌ها، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی و غیره است.

 

پیکاپ-۲

فوتون جدید نیوفیس همچنین از داشبورد با طراحی جدید نیز سود می‌برد. این طراحی کاملا از مدل‌های قدیمی متمایز بوده و می‌تواند برگ برنده آن دربرابر رقبای فعلی بازار ایران نیز باشد.

ایران‌خودرو دیزل با افتتاح خط تولید جدید می‌تواند در هر روز ۲۰ دستگاه ون و پیکاپ را تولید کند و امیدوار است تا بتواند با محصول به‌روز شده خود سهمی بیشتر از بازار پیکاپ‌های داخلی را از آن خود کند.

هنوز قیمت فوتون اتوماتیک توسط ایران‌خودرو دیزل اعلام نشده است اما با توجه به قیمت حدود یک میلیاردی نسخه بنزینی و یک میلیارد و صد میلیونی نسخه دیزلی می‌توان به حدود قیمتی این خودرو نیز دست یافت.

منبع: پدال

ارسال نظر