|
کدخبر: 275802

مهلت تکمیل مدارک برای واردکننده‌های خودرو تمدید شد

طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بنا بر درخواست شرکت‌های متقاضی برای تکمیل مدارک مندرج در آیین‌نامه وارادت خودرو، یک ماه به آن‌ها فرصت داده شد و اسامی شرکت‌های واجد شرایط واردات تا اخر مهر اعلام می‌شود.

اوایل شهریور ماه بود که سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد آیین‌نامه واردات خودرو سه گروه را شامل می‌شود که پس از ارسال درخواست در مهلت مقرر یاد شده (۱۹ شهریور ماه)، حداکثر تا آخر شهریور ماه اسامی شرکت‌های منتخب اعلام خواهد شد. پس از تایید و اعلام شرکت‌هایی که الزامات آیین‌نامه واردات خودرو را با امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند، واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

حال بنابر درخواست شرکت‌های واردکننده، با تایید این مقام در وزارت صمت، این مهلت تا پایان مهر ماه تمدید شده و براین اساس اسامی شرکت‌های واجد شرایط برای واردات، تا پایان مهر ماه اعلام خواهد شد.

امید قالیباف ضمن اعلام این خبر به ایسنا، گفت: به دنبال جلسات متعددی که با شرکت‌های واردکننده طی سه هفته اخیر به جهت بررسی مدارک برگزار شد، در نهایت دو شرکت مرحله تکمیل الزامات قانونی را با موفقیت پشت سر گذاشته و برای الباقی این فرصت یکماه دیگر (از زمان مهلت تعیین شده قبلی که تا پایان شهریور ماه در نظر گرفته شده بود) تمدید شد و حداکثر تا پایان مهر ماه اسامی تمام شرکت‌های واجد شرایط اعلام خواهد شد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با دقت، الزامات قانونی را از شرکت‌ها مطالبه خواهد کرد و توانمندترین شرکت‌های کشور که ارائه خدمات پس از فروش و انتقال فناوری را تضمین دهند، جهت واردات خودرو مجوز خواهند گرفت.

مذاکره برای سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی

سخنگوی وزارت صمت خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذارانی نیز جهت سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌نقل عمومی اعلام امادگی کرده‌اند که در حال مذاکره و اخذ مجوز هستند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر