|
کدخبر: 272973

سود هنگفت در جیب خریداران این خودرو!

به رغم اضافه شدن هزینه های بالا به قیمت پایه باز هم خرید هایما S۷ با توجه به قیمت های امروز بازار سودی حول و حوش ۱۱۵ میلیون تومانی برای خریداران این خودرو از بورس کالا به همراه دارد.

بررسی اطلاعات منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد این خودروساز به بورس کالا تعهد داده حداقل سالیانه ۵۰ درصد تولید یا ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه هایما را از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار دهد.

ایران خودرویی ها در حال حاضر سه عضو خانواده هایما یعنی هایما S۷، هایما S۵ و هایما S۸ را در سایت خراسان تولید می کنند. هایما S۸ به تازگی به خطوط تولید این خودروساز اضافه شده و هنوز عرضه آن آغاز نشده است.

بررسی صورت های مالی ایران خودرو مربوط به اسفندماه سال گذشته نشان می دهد این خودروساز طی سال ۱۴۰۰ در مجموع حدود هشت هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع هایما را در خطوط تولید خود تکمیل کرده است.

آبی های جاده مخصوص در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری توانستند ۶ هزار و ۵۷۰ دستگاه انواع هایما تولید کنند. با توجه تیراژ تولید ثبت شده تا پایان دومین ماه از تابستان سال جاری و همچنین اضافه شدن مدل S۸ این خودرو به نظر می رسد ایران خودرویی ها به راحتی از تیراژ تولید سال گذشته هایما گذر خواهند کرد و رکوردی جدید را در تولید این محصول مونتاژی چینی ثبت می کنند.

چنانچه این گمانه محقق شود عرضه این خودرو با توجه به تعهدی که به بورس کالا داده اند دور ذهن نخواهد بود. با توجه به قول ایران خودرو به مدیران بورس کالا و همچنین عرضه ۴۸۱ دستگاهی در دور اول ایران خودرویی ها حداقل بیش از ۱۲ هزار دستگاه دیگر از این خودرو را از مسیر بورس کالا در اختیار مشترین قرار خواهند داد.

اولین عرضه هایما S۷ در بورس کالا قیمت پایه آن ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۶ شهریورماه برگزار شد و خریداران رنگ مشکی این خودرو توانستند آن را قیمت پایه عرضه شده خریداری کنند و رنگ سفید آن نیز با رشدی حدود ۱.۶ درصد از قیمت پایه با قیمت ۷۵۳ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان به مشتریان واگذار شد. البته به قیمت پایه این خودرو باید هزینه های دیگری را نیز اضافه کرد.

نخستین بخش هزینه ها مجموعا ۱۳ درصد مبلغ معامله است. این ۱۳ درصد شامل ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۳ درصد مالیات و عوارض شماره گذاری و یک درصد مالیات نقل و انتقال ماده ۳۰ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده بوده و براساس مبلغ معامله محاسبه و اعلام می شود.

البته خریداران هایما از بورس کالا باید حدود چهار میلیون و ۲۰۳ هزار و ۴۵۰ تومان دیگر نیز بابت هزینه هوشمندسازی، صدور و ارسال کارت خودرو و کارت سوخت،  هزینه خدمات پست، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری و هزینه بیمه شخص ثالث پرداخت کنند.

هایما مدل S۷ حدود در بازار حوالی ۹۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است و هایما S۵ نیز با قیمتی حول و حوش ۸۰۳ میلیون تومان در دسترس مشتریان قرار دارد.

به رغم اضافه شدن هزینه های بالا به قیمت پایه باز هم خرید هایما S۷ با توجه به قیمت های امروز بازار سودی حول و حوش ۱۱۵ میلیون تومانی برای خریداران این خودرو از بورس کالا به همراه دارد.

هنوز ایران خودرو هایما S۵ را در بورس کالا عرضه نکرده و مشخص نیست قیمت پایه آن چقدر خواهد بود اما آنچه مشخص است همانند قیمت S۷ قیمت آن پایین تر از قیمت های بازار خواهد بود.

منبع: اکوایران
  • جمال ارسالی در

    سود حاصل از خرید هایما پیش کش مدیران ایر ان خودرو
    چی میگید شما؟
    حتی به قیمت کارخانه هم تو بازار فروش نمیره اونوقت شما میگید هر کس ثبت نام کنه ۱۱۵ م یلیون سود میکنه؟
    حتی ضرر هم میکنه هر کس ثبت نام کنه
    سود ۳ ماه پولش را حساب کنید ببینید چقدر میشه
    بع دشم باید به بدبختی زیر قیمت کارخانه بفرو شه
    هر کس ثبت نام کنه حداقل ۲۰۰ تو من ضرر خواهد کرد

  • خباز ارسالی در

    با احتساب سود پول بعد ۴ ماه هیییچ سودی گیر خریدار نمیاد
    بلکه باید صبر ایوب داشته باشه تا اگر شانس بیاره به قیمت کارخانه بفروشه و از شرش خلاص بشه
    مردم گول نخورید
    اینها اگر واقعا ۱۱۵ میلیون سود داشتن ایرانخودرو به من و شما نمیفروخت
    سودش فقط مال ایران خودرو هست

  • مریم ارسالی در

    اگر خرید این خودروها واقعا ۱۱۵ میلیون سو د داره خواهشا فقط نصفش را با اصل پول بدی د به ما ما بقی سود هم برای خودتون
    هر کس فریب حرفهای شما را خورده و ماشین خریده حتی به قیمت خرید هم ازش نمیخرن
    چطور شما میگید ۱۱۵ تومن سود میکنید؟؟

  • کمال ارسالی در

    ظاهرا هر کس این ماشینها را خریده ضرر هم کرده
    چون گول ایرانخودرو را خورده و فک میکرده واقعا سود خواهد کرد
    و لی الان متوجه شده حتی پول خودشم گیرش نمی اد
    مضاف بر اینکه ۴ ماه هم پولش گی ر بوده و سودی بهش تعلق نگرفته

  • جبار ارسالی در

    چرا یکی پیدا نمیشه جلو ایران خودرو را بگ یره؟
    با دروغهایی که تو سایتها میز نن سرمایه مردم را نابود کردن
    هر ک س میخره فقط ضرر میکنه
    حتی پول خود شم گیرش نمیاد
    واقعا دولت و وزیر ص مت چطور اجازه میدن ایران خودرو هر چه دلش خواست برای فریب مردم تو سایتها بنویسه؟
    اصلا چه دلیلی داره که سایتها طوری باشن که هر کس به نفع خودش هر چی خواست ب نویسه؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها