|
کدخبر: 271296

پیش بینی مهم از وضعیت قیمت ها در بازار خودرو

دو ماه است که در بازار خودرو کشور ثبات قیمتی حاکم شده. خودروهایی که عرضه آنها نسبت به گذشته افزایش یافته است، با کاهش قیمت همراه شدند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: حدود دو ماه است که در بازار خودروی کشور ثبات قیمتی حاکم است. خودروهایی که عرضه آنها نسبت به گذشته افزایش یافته، با کاهش قیمت همراه شدند و می‌توان گفت ثبات در قیمت‌ها حفظ شده است. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این ثبات قیمتی ادامه داشته باشد.

چندی پیش نیز، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: نه تنها در بازار خودرو، بلکه سایر بازارها نیز در کشور متاثر از مذاکرات وین هستند. به دلیل مشخص نبودن نتیجه مذاکرات نیز، بازارها دست نگه داشته‌اند و جهشی ندارند. هرچند اخبار ضد و نقیضی که از این مذاکرات منتشر می‌شود، یک تاثیر جزئی دارد.

او افزود: بازار خودروی کشور در حال حاضر در رکود قرار دارد. اما امیدواری بازار به نتیجه مثبت مذاکرات، قیمت‌ها را به صورت جزئی کاهش داده است. البته به نظر می‌رسد این رکود ادامه داشته باشد تا نتیجه قطعی از مذاکرات مشخص شود.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه توضیح داد: گویا بانک مرکزی با واردات خودرو به کشور مخالفت کرده و بحث واردات نیز همچنان با ابهاماتی همراه است. اما با به نتیجه رسیدن مذاکرات و وارد شدن ارز به کشور، مشکلات تامین ارز نیز برطرف می‌شود و در بازار و قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر