|
کدخبر: 270888

بررسی قیمت پرفروش ترین محصولات سایپا

خودرو بررسی قیمت پرفروش ترین محصولات سایپا

شرکت خودروسازی سایپا یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان ماشین‌های اقتصادی در کشور محسوب می‌شود زیرا محصولات شرکت سایپا دارای قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه هستند. به همین سبب خودرو‌های داخلی سایپا از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودرو‌های داخلی به شمار می‌روند. در این مطلب قصد داریم به بررسی قیمت پرفروش‌ترین محصولات سایپا و قیمت روز سایپا بپردازیم، بنابراین با ما تا انتهای مطالب همراه باشید.

بررسی مشخصات و قیمت پر فروش ترین محصولات سایپا

خودرو-سایپا

پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای داخلی کشور به شرکت خودروسازی سایپا تعلق دارند. سایپا به علت اینکه محصولاتی با قیمت مناسب و پایین به بازار خودرو عرضه کرده، دارای طرفداران زیادی بوده و اولین انتخاب ایرانی‌ها برای خرید خودرو داخلی محسوب می‌شود.

علاوه بر شرکت خودروسازی سایپا، پارس خودرو، زامیاد و ایران خودرو نیز بیشترین سهم از بازار خودرو را به خود اختصاص داده و خودرو‌های داخلی را با نازل‌ترین قیمت تولید می‌کنند. شرکت سایپا همچنین محصولات شرکت‌های خودروسازی فرانسوی و چینی را برای ارائه به بازار خودرو داخلی روی خط مونتاژ آورده است. یکی از نمونه‌های پرفروش‌ خودرو در بازار ایران در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ توسط شرکت خوروسازی سایپا، پراید است. 

تاکنون خودروهای داخلی نظیر پراید، وانت ۱۵۱، انواع تیبا، ساینا، کوییک، شاهین، آریو، رنو ساندرو، رنو ساندرو استپ وی، برلیانس، آریا، چانگان (Cs۳۵) و سراتو توسط شرکت خودروسازی سایپا به بازار خودرو داخلی عرضه شده‌اند. محصولات اقتصادی و به‌صرفه سایپا که در رنج قیمت زیر ۳۰۰ میلیون تومان قرار دارند، جزء پرفروش‌تر‌ین خودروهای داخلی محسوب می‌شوند.

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای داخلی سایپا، تیبا صندوق‌دار (SX)، ساینا (EX) و کوییک دنده‌ای هستند. همچنین قیمت نسبتاً پایین و ارزان قطعات یدکی خودروهای سایپا، یکی دیگر از دلایل موفقیت این شرکت خودروسازی داخلی است.

پراید-تیبا

جدیدترین قیمت های محصولات سایپا

در ادامه به بررسی قیمت محصولات سایپا می‌پردازیم.

پراید

خودرو پراید در سال ۱۳۷۲ با همکاری شرکت خودروسازی سایپا و شرکت کره‌ای کیاموتورز به بازار خودرو ایران عرضه شد. این خودرو داخلی دارای مدل‌هایی نظیر سدان پراید ۱۳۱ و پراید ۱۳۲، پراید ۱۱۱ هاچبک و پراید ۱۵۱ وانت است. جدیدترین قیمت محصولات سایپا مانند پراید در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، ۱۸۳¡۰۰۰¡۰۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

تیبا

اولین خودرو داخلی تولید شده در شرکت سایپا، تیبا بوده که نمونه به‌روزرسانی شده پراید است. تیبا در دو مدل سدان و هاچبک به بازار داخلی خودرو عرضه شده است. قیمت مدل هاچبک تیبا در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، ۲۰۷۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان و مدل صندوق‌دار آن ۲۰۱۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان است.

ساینا

سایپا پس از کسب موفقیت در تولید اولین خودرو داخلی (تیبا)، خودروی دیگری به نام ساینا را به بازار خودرو ارائه کرد. ماشین ساینا مشخصات فنی یکسانی با تیبا دارد اما از تجهیزات و امکانات بیشتری برخوردار است. جدیدترین قیمت های محصولات سایپا نظیر ساینا (S) در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، ۱۶۹۸۱۷۰۰۰ میلیون تومان و ساینا (EX) ۲۱۳۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

کوییک

کوییک

شرکت خودروسازی سایپا، کوییک را در سال ۱۳۹۶ به بازار داخلی خودرو ارائه کرد. این خودرو در انواع مختلف کوییک (R)، کوییک (R) پلاس و کوییک (S) به بازار خودرو داخلی عرضه شده است. این ماشین یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای سایپا بوده که علاوه بر تجهیزات و امکانات زیاد، قیمت مناسبی نیز دارد.

جدیدترین قیمت های محصولات سایپا نظیر کوییک (R) در ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، ۲۲۲۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان، قیمت روز سایپا کوییک (R) پلاس ۳۱۵۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان، کوییک (S) ۲۳۱۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان و کوییک ساده ۲۱۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

شاهین

یکی از جدیدترین محصولات شرکت خودروسازی سایپا که روی پلتفرم (SP۱۰۰) ساخته شده، شاهین است. شاهین در سال ۱۳۹۷ با نام رهام به بازار خودرو عرضه شد و سپس به علت شباهت این خودرو به پرنده شاهین، به نام شاهین تغییر کرد.

موتور خودرو شاهین نیز مانند موتور تیبا، ساینا و کوییک بوده و تنها تفاوت آن، مجهز بودن به توربو است. همچنین خودرو شاهین هم مانند ماشین ساینا و کوییک دارای دو تیپ (S) و (G) است. قیمت محصولات سایپا مانند شاهین در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، ۳۴۴۵۸۰۰۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آریا

آریا یکی دیگر از محصولات خودروسازی سایپا بعد از خودرو شاهین بوده که روی پلتفرم (SP۱۰۰) ساخته شده و اولین کراس‌اوور ملی محسوب می‌شود. آریا، مدل کراس‌اوور شاهین است و در دو تیپ (S) و (G) به بازار خودرو عرضه می‌شود.

حرف آخر

بنابر آنچه در مطالب قسمت فوق بیان کردیم، محصولات شرکت خودروسازی سایپا به علت داشتن قیمت مناسب از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای داخلی محسوب می‌شوند. همچنین عواملی نظیر کیفیت ساخت خودرو، میزان عرضه به بازار، خدمات پس از فروش، قیمت قطعات یدکی، نوع و برند، در تعیین قیمت و پرفروش بودن خودروها در بازار داخلی، تأثیر چشم‌گیری دارند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر