|
کدخبر: 268525

خبر مهم وزیر صمت درباره واردات خودرو

وزیر صمت گفت: آیین نامه واردات خودرو در هیئت دولت است و به زودی ابلاغ می‌شود.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تولید خودروهای استاندارد به سوالات زیر پاسخ داد:

چه میزان خودرو در کف پارکینگ قرار دارد و آیا ثبت نام جدید در این بخش داریم؟

اکنون ۲۲ هزار خودرو در کف پارکینگ‌ها داریم؛ در حالی که پارسال، ۱۷۰ هزار خودرو داشتیم و نشان می‌دهد که روند تولید خودرو، بهبود پیدا کرده است.

افرادی که قبلا ثبت نام کرده‌اند، خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت، ولی ثبت نام جدید برای خودروهایی که تولیدشان متوقف شده، انجام نخواهد شد.

ظرفیت بالای تولید خودرو مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ زیرا محصول مناسب برای بازار و مردم نداریم که به همین منظور، به دنبال قرار دادن خودروهای اقتصادی در دستور تولید هستیم.

چه خودروهایی از رده تولید خارج می شوند؟

طبق نشستی مشترک امروز با سازمان ملی استاندارد، مقرر شد که تعهدات استاندارد خودروسازان از یک به سه ماه افزایش یابد. پلتفرم‌های مربوط به تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ و کیفیت آن‌ها، امکان ارتقا ندارد که به سمت توقف تولید این خودروها حرکت می‌کنیم.

تیبا فقط تا آخر تیر تولید می‌شود؛ زیرا حدود ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو را مردم از قبل ثبت نام کرده‌اند و پس از اجرای این تعهدات، دیگر تولیدی برای تیبا صورت نمی‌گیرد.

وزارت صمت در حوزه قاچاق کالا چه اقداماتی را انجام داده است؟

از ۱۵ فروردین کار مبارزه با قاچاق در وزارت صمت آغاز شده که مرحله اول، مربوط به قطعات یدکی خودرو، مرحله دوم مربوط به لوازم خانگی بود.

مقابله با قاچاق کالا و تقلبی با یک یا دو یا ۶ ماه حل نشده و زمان بر است و این مقابله باید تداوم داشته باشد.

در تهیه ورق های فولادی مشکل نداریم، قیمت ها و دسترسی مناسب است. عمده چالش در حوزه مواد پتروشیمی دیده می‌شود که امیدواریم با همکاری وزارت نفت، همانند بازار فولاد حل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر