|
کدخبر: 267505

ماجرای عجیب توقف پلاک گذاری دو خودروی پرفروش

پس از انتشار خبر توقف پلاک‌گذاری تیبا و سمند دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد که فعلا خبری از توقف شماره‌گذاری این دو خودرو نیست. اما اکنون شنیده می‌شود که خریداران تیبا اجازه پلاک‌گذاری ندارند. علت چیست؟

چندی پیش روند پلاک‌گذاری دو خودروی تیبا و سمند به دلیل وجود عیوب پرتکرار در آنها متوقف شد.

در رابطه با علت توقف شماره‌گذاری، اعلام شد که ایرادات این خودروها انتقال قدرت در سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بود و تا زمانی که این ایرادات رفع نشوند، روند شماره‌گذاری متوقف می‌ماند.

در خرداد ۱۴۰۱، مصطفی اجرلو، روابط عمومی سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: سمند و تیبا از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

اما پس از انتشار این خبر، دبیر انجمن خودروسازان در واکنش آن اعلام کرد: هنوز توقف شماره گذاری خودرو‌های تیبا و سمند به خودروسازان ابلاغ نشده است.

احمد نعمت بخش گفت: بر اساس قرارداد‌های پیش فروش خودرو، خودرو‌های تیبا و سمند تحویل مشتریان می‌شود و در صورت تاخیر در تحویل، خودروساز جریمه دیرکرد در تحویل می‌دهد. ایراداتی در تولید خودرو‌های تیبا و سمند وجود داشته که در حال برطرف شدن است.

اما مجددا روند پلاک‌گذاری خودروی تیبا متوقف شد. خریداران خودروهای تیبا می‌گویند موفق به تکمیل وجه شدند اما شرکت خودروسازی سایپا اجازه شماره‌گذاری به آنها نداد.

ماجرا چیست؟

چرا خودروسازان با وجود توقف روند شماره‌گذاری این خودرو اقدام به فروش این خودرو کردند اما در نهایت اجازه پلاک‌گذاری به آنها داده نشد؟

پیگیری‌ها از سایپا نشان می‌دهد که این خودروها سال گذشته، پیش از اعلام توقف شماره‌گذاری به فروش رسیدند. اما امسال موعد تحویل این خودروها بود که پلاک‌گذاری توسط سازمان استاندارد ممنوع اعلام شد.

شنیده می‌شود خودروسازان درحال مذاکره با سازمان استاندارد هستند تا روند پلاک‌گذاری دو خودروی تیبا و سمند مجددا اغاز شود.

اما سایپا در رابطه با این که تکلیف خریداران چه می‌شود تا لحظه انتشار این خبر پاسخی نداده است.

تکلیف سمند چه می‌شود؟

اخیرا با تشدید اعتراضات نسبت به عدم تحویل سمندها به مشتریان شرکت خودروسازی ایران‌خودرو اعلام کرد که تعداد فروش خودرو سمند در مقیاس محدود بود و این شرکت تمامی خودروهای تولیدی را به خریداران تحویل می‌دهد.

عمده خودروهای فروخته شده جهت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری است. این مجموعه در حال پیگیری است که هرچه سریع‌تر خودروهای تولیدی را تحویل مشتریان دهد. پس از انجام تحویل کامل این خودروها، سمند از خط تولید خارج و دیگر تولید نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها