|
کدخبر: 262602

ساعت پایانی استفاده از رانت طلایی خرید خودرو

اولین عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فردا به پایان می رسد.

بر اساس اعلام مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه سوم خرداد به پایان می‌رسد. بنابراین متقاضیان خودرو که تا کنون نتوانسته اند در این طرح فروش شرکت کنند کمتر ۱۰ ساعت فرصت دارند تا با ثبت نام نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود در این سامانه فروش اقدام کنند.

آن طور که عبدالله توکلی لاهیجانی گفته عرضه‌های متنوع آتی خودرو متعاقبا علام می‌شود و البته این روند عرضه پایدار ادامه خواهد یافت.

سامانه یاد شده به آدرس sale.iranecar.com  از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه عرضه خودرو را آغاز کرد و متقاضیان خرید خودرو از مبدا باید برای طی کردن مراحل ثبت نام و انتخاب خودروی مورد نظر خود به این سامانه مراجعه کنند. در نخستین مرحله از فروش خودرو در سامانه وزارت صمت چهار شرکت خودروساز خصوصی بهمراه دو خودروساز بزرگ کشور به عرضه محصولات خود پرداختند.

بررسی محصولات عرضه شده در این سامانه نشان می دهد ۳۳ مدل خودرو در این طرح فروش حاضر هستند. ایران خودرویی ها در این طرح فروش که از از فردا پایان می یابد با ۱۴ محصول حضور دارند. این خودروساز دو محصول مونتاژی خود یعنی هایماS۷ پلاس و هایما S۵ را عرضه کرده است. پژو پارس نیز با موتور TU۵ و همچنین مدل سال سفارشی با موتور XU۷P در دسترس متقاضیان قرار دارد. ایران خودرویی ها محصول نوبرانه خود یعنی تارا را نیز هم با گیربکس اتوماتیک و هم با گیربکس دستی برای فروش، عرضه کردند. متقاضیان پژو ۲۰۶ تیپ دو و همچنین پژو ۲۰۶ تیپ سه با سقف شیشه ای(پانوراما) می توانند شانس خود را برای خرید خودروهای مورد نظر از مسیر سامانه یاد شده، بیازمایند. دیگر محصول هاچ بک (بدون صندوق) ایران خودرو یعنی پژو ۲۰۷ نیز در دو مدل با گیربکس اتوماتیک و همچنین گیربکس دستی و سقف شیشه ای (پانوراما) در اولین طرح فروش وزارت صمت حضور دارد. دنا پلاس با موتور توربو شارژ نیز با گیربکس دستی و همچنین با گیربکس اتوماتیک از کانال این طرح فروش قابل خریداری است.

سمند سورن پلاس و همچنین رانا پلاس دو محصول دیگر ایران خودرو هستند که در این طرح فروش حاضر هستند.

دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی خودروسازی سایپا نیز به همراه مدیران خودرو هریک با عرضه هفت خودرو در جایگاه دوم قرار دارند. غول نارنجی جاده مخصوص در این مسیر جدید فروش کوییک را در مدل های کوییک R (دو رنگ)، کوییک S، کوییک معمولی به خط کرده است. ساینا دیگر محصول این خودروساز نیز در دو مدل ساینا معمولی و ساینا S در دسترس متقاضیان قرار  دارد.

طرفداران تیبا نیز می توانند اعضای این خانواده را در دو مدل تیبا صندوقدار و تیبا ۲ (بدون صندوق) انتخاب کنند. مدیران خودرو نیز که همپای سایپا محصول عرضه کرده در میان چهار خودروساز خصوصی حاضر در این طرح فروش در رتبه اول قرار دارد. این خودروساز خودروی ام و ام X۲۲ خود را در دو مدل معمولی و PRO در دسترس متقاضیان قرار داده است.  ام وی ام X۳۳ و ام وی ام  X۵۵ دو محصول دیگر این خودروساز خصوصی است که در این طرح فروش عرضه شده است. تیگوی چری که در دو مدل تیگو ۷ و تیگو ۸ در این خودروساز تولید می شود نیز در میان محصولات مدیران خودرو حاضر است. این خودروساز خصوصی برای فروش آریزو ۵ نیز برنامه ریزی کرده است. کرمان موتور و بهمن موتور هر یک با دو خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حاضر هستند. بهمن موتوری ها دیگنیتی و فیدلیتی را عرضه کردند و کرمان موتوری ها نیز جک S۵ و جک J۴ خود را در دسترس متقاضیان قرار داده اند.  آرین پارس نیز با خودروی لاماری ایما در اولین فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شرکت کرده است.

براساس اعلام وزارت صمت این سامانه هر سه ماه یکبار حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو با استفاده از اهرم قرعه کشی  به متقاضیان عرضه می‌کند.

در هر حال فردا مهلت خرید از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به پایان می رسد که وزارت صمت آماری از تعداد خودروهایی که در این دوره به متقاضیان عرضه می‌شود و همچنین آماری از تعداد ثبت‌نام کنندگان را اعلام نکرده است.

منبع: اکو ایران
  • ناشناس ارسالی در

    چرا رانت؟ کمبود عمدی ایجاد کرده اند قیمتها را بالا برده اند چطور در مورد قیمت فضایی خودروهای چینی مطلب نمی گذارید؟ آنرا حلال می دانید؟

ارسال نظر