|
کدخبر: 260459

فوری / احتمال تولید دوباره بنز در ایران خودرو

مرسدس بنز طی مذاکرات اخیر با گروه صنعتی ایران خودرو با آغاز تولید محصولاتش در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در سایت تاپ خودرو موافقت کرده است.

با تقویت احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات در وین؛ گروه صنعتی ایران خودرو که پیشتر نیز سابقه تولید مرسدس بنز کلاس E اتاق W۲۱۱ را در سایت تولیدی تاپ خودرو در سال ۱۳۸۵ داشته طی توافقی با گروه مرسدس بنز در نظر دارد تا بار دیگر تولید محصولات مرسدس بنز را آغاز کند.

مذاکرات ایران خودرو و مرسدس بنز برای تولید خودروهای سواری برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ آغاز شد و به گزارش عصرخودرو چهار سال بعد تولید SKD مرسدس بنز Eکلاس آغاز شد اما در حالی که قرار بود بار دیگر تولید مرسدس بنز با مدل E۲۰۰ اتاق W۲۱۳ در سال ۹۷ آغاز شود، تحریم ها مانع این رویداد شد و اکنون بعد از ۴ سال مجددا توافقی برای تولید محصولات مرسدس بنز حاصل شده است.

تولید-بنز

هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که کدام مدل مرسدس بنز افتتاح کننده بازگشت این برند به خطوط تولید تاپ خودرو خواهد بود اما پیشبینی می شود مدل های شهری مانند Aکلاس یا CLA که در سایت های متعدد بنز در سراسر جهان به تولید می رسند در زمره گزینه های نخست باشند.

هم اکنون چهارمین نسل از مرسدس بنز Aکلاس با کد اتاق W۱۱۷ روی خطوط تولید این خودروساز در آلمان، چین، فنلاند، مجارستان، تایلند و اندونزی قرار دارد و مکزیک نیز تا سال ۲۰۲۰ این مدل از محصولات بنز را به تولید می رساند. این کلاس از بنز در دو مدل هاچ بک و سدان به تولید می رسد و در نسخه های غیرAMG در ۷ تیپ با پیشرانه ۱.۳ تا ۲ لیتری توربو و بازه قدرتی ۱۰۷ ا ۲۲۱ اسب بخار قدرت به تولید می رسد. گیربکس های قابل ارائه روی مرسدس بنز A کلاس نیز در سه مدل ۶ سرعته دستی، ۷ سرعته دو کلاچه و ۸ سرعته دو کلاچه قابل عرضه است.

منبع: عصر خودرو
  • ناشناس ارسالی در

    بابا بنز ساز 😂😂

  • مرتضی عباسی ارسالی در

    شرکت بنزی که با یه باد زیرتولیدش در ایران میزنه مگه مجبورین تولید کنین درس از گذشته چراغ آینده است

ارسال نظر