|
کدخبر: 236111

ریزش قیمت خودرو در راه است / منتظر باشید!

نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس گفت:واردات انحصار را از بین می برد و موجب رقابت و تنظیم بازار می‌شود و هم چنین ورود ۵۰ هزار خودرو سبب کاهش قیمت خوردوهای خارجی می شود که سایه کاهش نرخ آن بر خودروهای داخلی افتاده و قیمت آنها کاهش پیدا می کند.

خودرو ریزش قیمت خودرو در راه است / منتظر باشید!

سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو با اشاره به موافقت کمیسیون تلفیق برای واردات ۵۰ هزار خودروی سبک و ۱۰هزار خودروی سنگین در سال آینده گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضای خودرو در کشور برابر نیست و همچنین در حوزه ماشین آلات معدنی و سنگین نیاز جدی در کشور وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: پیش از موافقت کمیسیون تلفیق، کمیسیون صنایع نیز اصرار داشت که برای تنظیم بازار میزان محدودی واردات انجام شود تا عرضه و تقاضا مقداری بهبود پیدا کند.

نتیجه واردات خودرو ایجاد آرامش در بازار است

حسینی کیا با بیان اینکه نتیجه واردات خودرو در سال آینده ایجاد آرامش در این بازار است، بیان کرد: این واردات انحصار را از بین می برد و موجب رقابت و تنظیم بازار می‌شود. ورود ۵۰ هزار خودرو سبب کاهش قیمت خوردوهای خارجی می شود که سایه آن بر خودروهای داخلی نیز می افتد و قیمت آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس تاکید کرد: در حال حاضر خودروی خارجی هشت برابر قیمت اصلی خود در کشور فروش می رود. با واردات محدود، سبب کاهش و ریزش در قیمت آن ها خواهیم بود. با کاهش قیمت خودروهای خارجی و تمایل به خرید آن ها، رقابت با خودروهای داخلی نیز ایجاد می شود و  نتیجه آن کاهش قیمت خودروهای داخلی می شود.

هدایت نقدینگی از خودرو به سمت تولید و اشتغال

وی تصریح کرد: ورود ۵۰ هزار خودرو سبک و ۱۰ هزار خوردوی سنگین، دلالی را از خوردو خارج می کند. هدف اصلی این است که نقدینگی جامعه از خودرو به سمت تولید و اشتغال حرکت کند.

وی افزود: بخشی از دلایل گرانی خودرو متوازن نبودن عرضه و تقاضا است. در چنین شرایطی حتی کسی که ثروتمند هم است، خودرو با قیمت بالا نمی خرد اما واردات خودرو باعث می شود خودروی خارجی با قیمت بالای چند میلیارد، خود به خود کاهش پیدا کند و خرید و فروش بیشتر شود.

منبع: ایران جیب
  • محمد ارسالی در

    شعار ندین تا اونجا که یادمه هی گفتین ارزون می شد دلار بیار پایین مذاکره بشه خودرو های دپو شده وارد بشن و .... هرروز شاهد گرونی شدیم . شما قیمت ها رو به مدت فقط فقط یک ماه ثابت نگهدارین دیگه هیچی از شما نمی خوایم . هر وقت گفتین ارزون شد برعکس گرونتر شد .تا زمانی که نظارتی قانونی نباشه همینه که چرا خودرو در بازار باید از کارخانه بیشتر باشه اگه قیمت یکی بشه دیگه کسی سمت دلال بازی نمی ره . ان شاءالله پراید سال 1401 - 200 میلیون تومان .

  • عماد ارسالی در

    چرا باید تعرفه خودرو ۱۲۰درصد باشه به نف ع کی هستش چرا باید ۸۵میلیون نفر قربانی چند نفر باشند

  • ناشناس ارسالی در

    حرف بسه.فقط عمل !مثل فشاری که عملی داریم میبینیم و تحمل میکنیم.مردم صفر نخرن.فقط همین !

  • ناشناس ارسالی در

    خسته شدیم از شما

  • ناصری ارسالی در

    در مقابل مافیای خودرو یا همان فرغون در ا یران هیچ غلطی نمی توانید بکنید. بیخودی ا ورد ناشتا ندهید. مردم هم از همگی شما ناا مید هستند.

  • امین ارسالی در

    چیزی ک بیاد پایین شلوار من هستو شما .بشنویدو باور نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    هیچ وقت با واردات خودرو موافقت نمیشود چو ن اگه خودرو وارد شود دیگه خودروی میلیارد ی نیست که دولت مالیات بگیرد

  • ناشناس ارسالی در

    چه ریزشی کارخانه ها که باید عیدی آخر سال بدهند گرونتر نشه ریزش ما خیلی وقت که ند یدیم همش شعار که نمیشه

  • علی سعید ارسالی در

    میبخشید مورچه چی هست که کله و پاچه اش چی باشد تو چند میلیون تقاضای خودرو 50000 چه دردی را دوا میکند که این همه برایش هیاهو راه انداخته آید.

  • کارگر ارسالی در

    باسلام..خواهشن قیمتهاهمین که هست بالا وپ ایین نشه ثابت نگه دارن مانمیخواهیم ارزان ترشود.....بالاتر نرود.باتشکر

  • علی موسوی ارسالی در

    تنها یک راه برای جلوگیری از دلال بازی در بازار خودرو و حذف رانت وجود دارد: اخذ م ابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار بعنوان مالیات برای کسانی که قصد فروش خودرو را د ارند و هدف آنها استفاده از خودرو نیست . این روش بطور مثال باید محدودیت فروش دوسا له و هر گونه صلح و یا فروش وکالتی را هم داشته باشد.

ارسال نظر