|
کدخبر: 235522

بازار خودرو خلاف جهت نرخ دلار حرکت کرد + جدول قیمت

امروز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که بازار خودرو خلاف جهت نرخ دلار حرکت کرده است.

خودرو بازار خودرو خلاف جهت نرخ دلار حرکت کرد + جدول قیمت

براساس ارزیابی صورت گرفته از بازار خودرو می توان گفت امروز قیمت خودرو در بازار افت قیمتی داشت و برخی از خودروها نیز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. این در حالی است که امروز دلار روندی صعودی به خود گرفته بود.

از سوی دیگر اعضای کمیسیون تلفیق امروز با واردات ۵۰ هزار خودروی سواری و ۱۰هزار ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی در سال آینده با ارز غیرصادراتی موافقت کردند. داستان ممنوعیت واردات خودرو به سال ۱۳۹۷ باز می گردد تاکنون اقدامات بسیاری برای لغو این ممنوعیت صورت گرفته است،‌اما هیچ کدام از این اقدامات منجر به باز شدن این قفل نشد. بطوریکه بهارستان نشین ها به دفعات به لغو ممنوعیت واردات خودرو رای دادند، اما این طرح هر بار از سوی شورای نگبهان به دلایل مختلف رد شد و در حال حاضر هم بسیاری از اعضای کمیسیون تلفیق امیدی به تایید این طرح از سوی شورای نگهبان ندارند. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز خودروهای داخلی از این مصوبه کمیسیون تاثیر نگرفته است و باید فعلا منتظر بود.

از سوی دیگر روند قیمت خودرو در بازار در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو همچنان خریداران و فروشندگان تمایلی برای ورود به بازار از خود نشان نمی دهند. ظاهرا هر چند بازار خودرو از طولانی شدند مذاکرات خسته شده است، اما خریداران و فروشندگان انتظار را به ورود به بازار ترجیح می دهند.

امروز و از میان محصولات سایپا «شاهین» و «کوییک R» در بازار اقت یک میلیون تومانی قیمت داشتند و سایر محصولات سایپا بدون تغییر خوردند.

قیمت-خودرو-سایپا

قیمت محصولات سایپا

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲ معمولی» و «ساینا» اشاره کرد. رصد بازار محصولات سایپا نشان دهنده آن است «شاهین» امروز با افت یک میلیون تومانی قیمت دربازار ۳۴۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر و در خانواده کوییک نیز قیمت «کوییکR» در بازار امروز با افت یک میلیون تومانی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید و «کوییک معمولی» هم بدون تغییر قیمت در بازار ۱۹۵ میلیون تومان قیمت خورد.

افت قیمت دو محصول مذکور در حالی است که سایر محصولات سایپا امروز تغییر قیمت نداشتند. با این شرایط امروز «ساینا» بدون تغییر در بازار ۱۹۲ میلیون تومان قیمت خورد.

خانواده تیبا تغییر قیمتی نداشتند و رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «تیبا ۲ معمولی» امروز در بازار به ۱۸۶ میلیون تومانی رسید و قیمت «تیبا صندوقدار» نیز در بازار به ۱۸۲ میلیون تومانی رسید.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    این دولت مانع واردات خودرو و...است و بدن بال فرستادن‌دلارها برای کشتار و تخریب و حرج ومرج هستند و مسبب گرانی ماشین و وسای ل زندگی مردم هستمد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها