|
کدخبر: 229550

اتفاقی عجیب خودرویی / شاهین در بازار ارزان تر از کارخانه!

قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار به زیر قیمت کارخانه رسید.

یکی از اتفاقات جالب در حوزه قیمت خودرو در این هفته کاهش قیمت خودرو سایپا شاهین است.

پس از افزایش قیمت کارخانه شاهین اکنون شاهد آن هستیم که نه تنها قیمت شاهین سایپا در بازار افزایش پیدا نکرد، بلکه کاهشی نیز شد و اکنون قیمت خودرو شاهین در بازار کمتر از قیمت کارخانه شده است.

افزایش قیمت کارخانه خودرو شاهین به گونه ای بود که قیمت این خودرو را در مبدا، به قیمت بازار بسیار نزدیک کرد. به این ترتیب سود حاصل از سفته بازی با خرید و فروش خودرو شاهین از بین رفت و دیگر جذابیتی برای معامله گران نداشت. به این ترتیب تنها مصرف کنندگان واقعی اکنون برای خرید سایپا شاهین اقدام می کنند.

قیمت سایپا شاهین

به این ترتیب در شرایطی که قیمت سایپا شاهین در کارخانه ۳۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، در بازار از سوی نمایشگاه داران قیمت این خودرو ۳۴۲ میلیون تومان اعلام می شود.

البته در برخی آگهی ها تا ۳۵۰ میلیون تومان هم قیمت گذاری می شود اما این قیمت بیشتر برای گذاشتن جای چانه زنی و تخفیف های پای معامله در نظر گرفته می شود.

چه آنکه برخی که قصد فروش سریع خودرو را دارند قیمت هایی به مراتب کمتر را می گذارند. نمونه آن این آگهی که خودرو شاهین صفر کیلومتر را به قیمت ۳۳۰ میلیون تومان آگهی کرده است و زمان آگهی حدودا ۱۱ ساعت پیش از تنظیم این خبر است.

منبع: خودروتک

ارسال نظر