|
کدخبر: 229380

کاهش قیمت خودرو با این اتفاق قطعی می‌شود

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: بررسی دقیق در ماهیت بازار خودرو نشان می‌دهد که افزایش قیمت کارخانه خودروها به نفع مردم است زیرا باعث کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد شد.

عطا بهرامی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه، در مورد افزایش قیمت خودرو بحث‌هایی مطرح می‌شود که اگر قیمت کارخانه افزایش پیدا کند قیمت بازار آزاد نیز رشد پیدا خواهد کرد، گفت:  این مسئله سبب بحث‌هایی شد و با ورود رئیس جمهور قیمت کارخانه افزایش نیافت. این درحالی است که مدتی بعد با کنار رفتن شورای رقابت و ورود ستاد تنظیم بازار، افزایش متوسط ۲۰ درصدی قیمت خودرو دو کاخانه مصوب و اعمال شد.

به گفته این کارشناس اقتصادی، در این بین شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد بودیم. ریشه این مسئله به دو فاکتور قیمت‌های کم و کالاهای نایاب و قیمت‌های بالا و کالاهایی که وجود دارد مربوط می‌شود. در واقع خودرو به قیمت کارخانه موجود نیست اما در بازار با نرخ گران‌تر وجود دارد.

بهرامی معتقد است، بررسی دقیق در ماهیت بازار خودرو نشان می‌دهد که افزایش قیمت کارخانه خودروها به نفع مردم است زیرا باعث کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد شد.

منبع: تسنیم
  • نتنشست ارسالی در

    انحصار بازار و کارخانه دست دو خودرو سازه با چرت و پرت میگی. کارشناس چرت و پرت داری یا از خود خودرو سازایی یا یه دنا بهت دادن چرندو پرند بگی.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها