|
کدخبر: 223440

خودروهای سایپا گران شدند + جدول

محصولات سایپا در بازار امروز ۱۵ آذر ۱۴۰۰ همراستا با نرخ دلار به رشد اندک خود ادامه دادند.

خودرو خودروهای سایپا گران شدند + جدول

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در نیمه آذرماه ماه بازار برخی از خودروهای سایپا همانند روز گذشته با رشد ۱ تا ۳ میلیون تومان در بازار عرضه شدند و برخی دیگر رشد قیمتی نداشتند. رشد اندک قیمت در بازار محصولات سایپا در حالی ثبت شده که قیمت دلار امروز هم بالای مرز حساس قرار گرفت.

به گفته فعالان بازار خودرو افزایش قیمت دلار در بازار عبور آن از ۳۰ هزار تومان و مشخص نبودن نتایج مذاکرات از سوی دیگر عمده دلیلی است که موجب شد در نیمه آبان بازار خودرو روند افزایشی قیمت داشته باشد.

از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورده که به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به نوسان پی در پی قیمت خودرو در بازار نه خریداران تمایلی برای خرید دارند و نه فروشندگان وارد بازار می شوند. با این شرایط بازار خودرو با کوچکترین خبری واکنش نشان داده و تغییر مسیر می دهد.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز«تیبا۲» معمولی در بازار رشد ۳ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۱۸۸ میلیون تومان رسید. اما «تیبا صندوقدار» بدون تغییر در بازار امروز با قیمت ۱۷۸ میلیون تومان عرضه شد.

با توجه به ارزیابی بازار خودرو می توان گفت امروز در میان خانواده کوییک امروز «کوییکR» رشد یک میلیون تومانی داشت و قیمت آن به ۱۹۹میلیون تومانی رسید. «کوییک معمولی» هم با افزایش یک میلیونی قیمت در بازار ۱۹۴ میلیون تومانی شد. «ساینا» هم امروز رشد ۱میلیون تومانی داشت و با قیمت ۱۸۹ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. رصد بازار خودرو همچنین نشان دهنده آن است که قیمت «شاهین» هم امروز تغییر نداشت و در بازار ۳۴۶ میلیون تومان قیمت خورد.

سایپا

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر