|
کدخبر: 223058

فوری / سانسور قیمت خودرو دوباره شروع شد!

همزمان با افزایش قیمت دلار، وزارت صمت به سایت‌های خرید و فروش آنلاین و پلتفرم‌های ارائه دهنده قیمت خودرو دستور داده که قیمت خودرو را از آگهی‌های خود حذف کنند. این چندمین باری است که از این شیوه برای کنترل بازار استفاده می‌شود.

خودرو فوری / سانسور قیمت خودرو دوباره شروع شد!

براسلاس گزارش‌های به دست آمده وزارت صمت با بالا رفتن قیمت دلار، مدیران سایت‌های خرید و فروش آنلاین و پلتفرم‌های ارائه دهنده قیمت خودرو را احضار کرده است.

عادل طالبی در این باره گفت: در زمان نوسانات نرخ ارز دولت ترجیح به می‌دهد به جای پیدا کردن دلالان و سودجویان به سراغ حذف قیمت‌ها از سایت‌های خرید و فروش برود، چرا که کنترل کردن قیمت در سایت‌های خرید و فروش آنلاین راحت‌تر است، اما نتیجه‌ای ندارد.

احضار مدیران سایت‌های خرید و فروش آنلاین پس از آن صورت گرفت که نرخ دلار در بازار آزاد از مرز ۳۰ هزار تومان گذشت. افزایش نرخ دلار بر بازار طلا و سکه هم اثر گذاشت. اما گویا نگرانی اصلی وزارت صمت، تاثیر این نوسانات بر بازار خودرو بود.

حذف قیمت‌ها بازار را آرام می‌کند؟

اما دبیر انجمن کسب‌وکارهای مجازی می‌گوید  به جای حذف قیمت‌ها از روی سایت‌های خرید و فروش، وزارت صمت می‌تواند با گرفتن اطلاعات تماس دلالال و سودجویان از سایت‌های خرید و فروش آنلاین با آن‌ها برخورد قانونی کند.

او همچنین درباره احراز هویت موجودیت خودرو به سامانه بیمه مرکزی گفت: احراز هویت کار سختی نیست و می‌تواند تا حدودی به کنترل قیمت‌ها کمک کند.

نیما اشرف‌زاده، مدیر سابق اجرایی شیپور دیروز در صفحه توییتری خود نوشت: «دوباره دلار رفت بالا، از وزارت صمت زنگ زدن مدیران پلتفرم های ثبت آگهی و‌ قیمت خودرو رو احضار کردند! ساعت ۱۳ رنگ زدن که ۱۵ اینجا باشید…»

همچنین او امروز دلیل این احضار را اینگونه بیان کرد: «ظاهرا دیشب وزارت صمت به اتحادیه پیام داده که امروز کسب‌و‌کارها بیان صمت تا برای احراز موجودیت خودرو به سامانه بیمه مرکزی وصل بشن!»

پیش از این نیز حذف قیمت‌ خودرو در سایت‌های درج آگهی ممنوع شده بود. این در حالی است که قیمت خودرو در بازار بر اساس عرضه و تقاضاست و در شرایط کمبود تولید و افزایش نرخ ارز، چنین نوساناتی رخ می‌دهد.

اما مساله مهم این است که این دولت هم به جای اصلاح ساختارها، بر کنترل دستوری بازر و حذف قیمت‌ها تاکید دارد.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    ببینید دو لت. آقای رییسی باید به قول‌ها یی که به مردم داده و رای گرفته. عمل نمای د. اگر قیمت کارخانه ای خودروها بالا بره این مغایر با قولهای رییس جمهوره. باید ه یچگونه افزایش قیمتی در نرخ کارخانه ای خو دروها نباشه تا مردم عصبانی نشن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام. باید دولت جدید به جد جلوی این خود روسازان بایسته. این خودروسازان فرصت طلب فقط به فکر سود خودشونند نه مردم. با ید دولت مردمو درنظر داشته باشه و نگذاره خودروسازان به بهانه های پوچ قیمت محصولات شونو بالا ببرند مردم ندارند والا مردم بی چاره مونده اند

  • سارا ارسالی در

    سلام. آقای رییسی جنابعالی دستور لغو افزا یش قیمت کارخانه ای خودرو را به خودروسازا ن اعلام نمودید خواهشاً پای این دستورتون بایستید باید مردمو در نظر بگیرید شما. چ ون گفتین دولتتون دولت مردمی خواهد بود مم نون

  • هم وطن ارسالی در

    اگه عرضه دارند جلو فساد و دزدیهای خودشان را بگیرند نه حذف قیمت های خودرو از سایت ها را من خودم یه خودرو دارم میخواهم بفر وشم مثلا یه قیمت زدم شایدم گرون زدم خرید ار مختار است بخرد یا نخرد به وزیر صمت و امثال ایشان ربطی ندارد که من خودروی خودم را به چه قیمتی باید بفروشم ...

ارسال نظر