|
کدخبر: 215842

رقیب تسلا پیدا شد!

غول خودروسازی چینی جیلی یک کامیون برقی را به بازار عرضه می کند که رقیب آن تسلا Semi است.

 خودروسازی جیلی در چین روز دوشنبه در حالی که خودروسازان به دنبال ارائه فناوری جدید به بازار خودروهای تجاری هستند، یک کامیون نیمه الکتریکی جدید را روانه بازار کرد.

مایک فن، مدیرعامل این بخش، روز دوشنبه در مصاحبه ای به CNBC گفت، گروه خودروهای تجاری جیلی، Farizon Auto، در حال برنامه ریزی برای عرضه Homtruck جدید در سال ۲۰۲۴ است و بازارهای بین المللی را نیز هدف قرار داده است.

فن گفت: «این محصول در بازار جهانی طراحی و توسعه یافته است.» او افزود که این شرکت اروپا، کره، ژاپن و آمریکای شمالی را با خودروی جدید هدف قرار خواهد داد.

معرفی Homtruck جیلی در حالی انجام می شود که تعدادی از خودروسازان از دایملر مالک مرسدس بنز گرفته تا BYD تحت حمایت وارن بافت کامیون های برقی خود را معرفی کرده اند. تسلا که کامیون خود به نام Semi را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد، تولید آن خودرو را برای مدتی به تعویق انداخت.

Homtruck دارای گزینه های مختلف قدرت از جمله متانول هیبریدی و خالص الکتریکی خواهد بود. باتری‌های متانول، فناوری‌ای هستند که جیلی چند سالی است روی آن سرمایه‌گذاری کرده است و برخی از مدل‌های آن در حال حاضر این گزینه قدرت را دارند. فریزون گفت که باتری های Homtruck را نیز می توان تعویض کرد که نیاز به شارژ را کاهش می دهد.

این شرکت گفت که فضای داخلی شامل دوش و توالت، تخت یک نفره، یخچال، آشپزخانه و یک ماشین لباسشویی کوچک است.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها