|
کدخبر: 207711

گرانی بی سر و صدای این دو خودروی پرطرفدار

به نظر می‌رسد قیمت محصولات تسلا مثل برق و باد تغییر می‌کند.

در نیمه اول سال ۲۰۲۱ قیمت محبوب‌ترین محصولات تسلا یعنی مدل ۳ و Y تغییر کرده است. اکثر خودروسازان با به‌روزرسانی محصولات خود در مدل جدید اقدام به افزایش قیمت می‌کنند اما در برهه‌ای از زمان تسلا قیمت محصولات یاد شده را هر چند هفته یک‌بار تغییر می‌داد.

تسلا-جدید

حالا تسلا بی سر و صدا قیمت مدل ۳ و Y را یک‌بار دیگر افزایش داده است. قیمت تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس در آمریکا با افزایش ۲ هزار دلاری از ۳۹۹۹۰ به ۴۱۹۹۰ دلار رسیده است.

اوایل امسال قیمت تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس برابر با ۳۶۹۹۰ دلار بود بنابراین تنها در عرض ۷ ماه قیمت این خودرو ۵ هزار دلار افزایش یافته است. تغییر قیمتی یاد شده همچنین به این معناست که مدل ۳ استاندارد رنج پلاس دیگر ارزان‌ترین محصول تسلا نبوده و این عنوان به سایبرتراک با قیمت ۳۹۹۰۰ دلاری تعلق می‌گیرد. بله به این ترتیب سایبرتراک تنها محصول تسلاست که قیمت پایه زیر ۴۰ هزار دلاری دارد.

قیمت مدل ۳ لانگ رنج چهار چرخ محرک برابر با ۴۹۹۹۰ دلار بوده اما قیمت مدل ۳ پرفورمنس از ۵۶۹۹۰ به ۵۷۹۹۰ دلار رسیده است.

اما برسیم به تسلا مدل Y که مدل لانگ رنج دوموتوره آن قیمت پایه ۵۴۹۹۰ دلاری دارد که نشان دهنده افزایش قیمت ۲ هزار دلاری است. برای مدل Y پرفورمنس نیز باید ۶۱۹۹۰ دلار پرداخت کرد که افزایش هزار دلاری را نشان می‌دهد. از ماه آوریل تاکنون قیمت پایه تسلا مدل Y تا ۴ هزار دلار افزایش یافته است.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا قبلاً افزایش قیمت محصولاتش را به مشکلات زنجیره تأمین مرتبط دانسته بود اما فکر می‌کنیم تسلا از مزیت تقاضای زیاد برای این دو خودرو نیز سود می‌برد. این اولین باری نیست که قیمت تسلا مدل ۳ و Y افزایش یافته و قطعاً آخرین بار هم نخواهد بود.

منبع: پدال

ارسال نظر