|
کدخبر: 211884

کامیونی که عاشق آن می‌شوید + تصاویر

شاید شما با نام هینو به عنوان تولید کننده کامیون‌های تجاری آشنا باشید اما این شرکت محصولی برای رالی داکار ۲۰۲۲ تدارک دیده که حتماً نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. این هیولا نه تنها خشونت زیادی داشته بلکه قوای محرکه دیزلی هیبریدی آن قدرت کلی ۱۰۶۵ اسب بخاری دارد.

این کامیون مسابقه‌ای که بر اساس کامیون‌های سری ۶۰۰ هینو شکل گرفته از پیشرانه ۶ سیلندر توربودیزل ۸.۸۶۶ لیتری سود می‌برد. این نیروگاه به تنهایی قدرت ۷۸۹ اسبی و گشتاور ۲۲۹۵ نیوتون متری داشته و سیستم هیبریدی هم ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. یک باک سوخت ۸۰۰ لیتری هم باعث می‌شود راننده این هیولا در بیابان نماند.

کامیون-داکار۱

قدرت عظیم یاد شده با استفاده از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ فول تایم به چرخ ها فرستاده می‌شود. یک قفل دیفرانسیل مرکزی و جعبه انتقال نیز وجود دارد که اجازه استفاده از دنده‌سنگین را می‌دهد. هینو می‌گوید این کامیون در بخش عقب بدنه از آلومینیوم و فایبرگلاس استفاده کرده و وزن کمتری دارد. البته هنوز هم وزن ۸۶۰۰ کیلوگرمی کامیون مسابقه‌ای هینو زیاد به نظر می‌رسد.

آخرین حضور هینو در داکار به سال ۲۰۲۰ مربوط می‌شود که در رتبه آخر قرار گرفت. رقبا همگی از اروپا و برندهایی همچون کاماز، ماز، ایویکو و تاترا بودند. شاید قوای محرکه جدید این خودرو باعث شود هینو عملکرد بهتری در سال ۲۰۲۲ داشته باشد.

حداقل از نظر خودروهای مسابقه دهنده، مسابقات داکار امسال جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. برای مثال تویوتا یک پیکاپ خشن هایلوکس با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی لندکروزر جدید را تدارک دیده که قدرت آن به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از خروجی ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری لندکروزر استاندارد است.

کامیون-داکار۲

همچنین باید به آئودی RS Q E-Tron با پیشرانه‌های الکتریکی اشاره کنیم که با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو به عنوان بهبود دهنده شعاع حرکتی همکاری می‌کند. رالی داکار ۲۰۲۲ از دوم تا چهاردهم ژانویه برگزار خواهد شد و رالی امسال کلاً در کشور عربستان سعودی خواهد بود.

منبع: پدال
  • هلیا نداف ارسالی در

    ماشینش مسخرست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها