|
کدخبر: 211883

بشتابید؛ تولید این خودرو به زودی متوقف می‌شود

در ماه می ‌بود که مزدا پایان عرضه CX-۳ در آمریکا را اعلام کرد و حالا خبر رسیده کوچک‌ترین کراس اوور ژاپنی‌ها با بازار اروپا نیز خداحافظی خواهد کرد. مجله لهستانی اتو کاتالوگ به نقل از مدیر مزدای لهستان اعلام کرده مشتریان اروپایی بهتر است عجله کنند زیرا این خودرو تا پایان سال جاری میلادی بازنشسته خواهد شد.

تولید CX-۳ برای بازار اروپا در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید و این موضوع جای تعجب چندانی ندارد زیرا مزدا هم‌اکنون خودروی جدید CX-۳۰ را عرضه می‌کند. برای ما کمی عجیب بود که این برند ژاپنی هر دو خودرو را به مدت ۲ سال در کنار هم عرضه می‌کرد چراکه مدل جدید انتخاب هوشمندانه‌تری بوده و اختلاف قیمتی چندانی هم با CX-۳ ندارد.

مزدانیو

البته این خبر را نباید به منزله خداحافظی کامل CX-۳ با خط تولید دانست زیرا در برخی بازارهای دیگر هنوز شاهد عرضه این خودرو خواهیم بود. کراس اوور کامپکت مزدا اخیراً در ژاپن به‌روز شده و نسخه سفارشی آن با نام عجیب سوپر اِجی معرفی گردیده است. هنوز مشخص نیست که آینده CX-۳ چه خواهد بود زیرا درباره CX-۵ تصمیم بر این بوده که خودروی یاد شده همزیستی مسالمت‌آمیزی با مدل CX-۵۰ در بازار آمریکا داشته باشد.

احتمالاً می‌دانید که سبد محصولات CX مزدا طی دو سال آینده به‌طور قابل‌توجهی رشد خواهند کرد. اگرچه مدل CX-۵۰ از نظر فنی به CX-۳۰ مرتبط است اما مدل‌های CX-۶۰ تا CX-۹۰ از پلتفرم جدید و دیفرانسیل عقب و پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی استفاده خواهند کرد. پیشرانه‌های بزرگ‌تر اسکای اکتیو ایکس بنزینی و اسکای اکتیو دی دیزلی نیز برای پشتیبانی از تکنولوژی پلاگین هیبریدی توسعه می‌یابند.

اروپا، ژاپن و دیگر بازارها پذیرای CX-۶۰ دو ردیفه و CX-۸۰ سه ردیفه خواهند شد درحالی‌که مدل‌های CX-۷۰ و CX-۹۰ با پهنای بیشتر بدنه در آمریکا قابل انتخاب خواهند بود. همچنین با ورود این خودروها به بازار شاسی‌بلند CX-۹ بازنشسته می‌شود.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها