|
کدخبر: 211868

غول بوگاتی به آخر خط رسید

کمتر از ۴۰ دستگاه دیگر برای تکمیل برنامه تولید ۵۰۰ دستگاهی بوگاتی شیرون باقی مانده است.

خودرو غول بوگاتی به آخر خط رسید

این خودروساز اعلام کرده تقاضا برای هایپرکار خود در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ افزایش یافته و میزان فروش این خودرو در چین دو برابر شده است. شیرون ابتدا در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ و به عنوان جانشین مورد انتظار ویرون معرفی شد. اولین نمونه این خودرو در مارس ۲۰۱۷ به دست مشتری رسید و تا می ۲۰۱۸ بوگاتی صدمین دستگاه از شیرون را به مشتریان تحویل داده بود. سیصدمین دستگاه از این هیولا نیز مارس ۲۰۲۱ کارخانه را ترک کرده است.

تنها نسخه‌های شیرون که هم‌اکنون می‌توان سفارش داد از نوع پور اسپورت و سوپر اسپورت هستند. پور اسپورت در مقایسه با مدل اولیه روی هندلینگ تمرکز داشته و با وزن آن ۵۰ کیلوگرم کمتر بوده و سیستم تعلیق نیز تنظیمات سفت تری دارد. مدل سوپر اسپورت روی قدرت بیشتر تمرکز داشته و خروجی آن با افزایش حدود ۹۹ واحدی به ۱۵۷۸ اسب بخار رسیده است.

بوگاتی اوایل سال جاری میلادی با سازنده هایپرکارهای الکتریکی یعنی ریماک ادغام شد و البته پورشه نیز در این معامله حضور داشت. گفته می‌شود بوگاتی آینده‌ای خیال‌انگیز خواهد داشت اما احتمالاً این تغییر و تحولات به معنی پایان تولید خودروهای درون‌سوز بوگاتی خواهد بود. شایعاتی هم درباره تولید اولین ثمره همکاری بوگاتی و ریماک در سال ۲۰۲۴ به گوش رسیده است. قطعاً چنین خودرویی گران‌تر از ۱ میلیون دلار خواهد بود و مشتریان بوگاتی این خودرو را پیش از معرفی رسمی در پشت درب‌های بسته خواهند دید. متأسفانه فعلاً جزئیاتی از این پروژه در دست نیست.

با توجه به مشخصات ریماک نورا می‌توان درباره محصول بعدی بوگاتی هیجان‌زده شد. هایپرکار الکتریکی ریماک قدرت ۱۹۱۴ اسبی و گشتاور ۲۳۶۰ نیوتون متری داشته و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت تنها به ۱.۸۵ ثانیه زمان نیاز دارد. باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی این هیولا نیز شعاع حرکتی ۵۵۰ کیلومتری دارد. سقف تولید ریماک نورا تنها ۱۵۰ دستگاه است.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها