|
کدخبر: 205704

خودروی جدید و خاص ایران خودرو در راه بازار

ایران خودرو طی سال های اخیر با فراهم کردن تنوع گسترده ای از زیرساخت ها نظیر قوای محرکه جدید، پلتفرم جدید، خودکفایی در سیستم الکترونیک خودرو، استفاده از سیستم جوش لیزری و ... مسیری جدید را آغاز کرده که نخستین محصول آن یعنی تارا به تازگی روانه بازار شده تا راه برای محصولات جدید در کلاس های متنوع هموار شود.

تارا سدانی بر پایه پلتفرم جدید و اختصاصی ایران خودرو است که به همین واسطه در همه ابعاد خودرویی مدرن و به روز برای صنعت و بازار ایران به حساب می آید که درس های جدید و تازه ای نظیر جوش لیزری اجزای بدنه به سقف و ... را نیز با خود برای این صنعت به ارمغان آورده است.

با موفقیت تارا و نمایش تفاوت های استراتژیکش ایران خودرو آماده عرضه دومین محصول بر پایه پلتفرم جدید و نوین این محصول در کلاس پرطرفدار کراس اوور می شود که با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های بخش تحقیق و توسعه قطعا گزینه ای پرحاشیه و خاص در انتظار بازار و صنعت ایران خواهد بود.

ایران خودرو همواره نشان داده که با دست پر به سراغ محصولات جدید و بازار می رود و تحقیق و توسعه این خودروساز بر روی ده ها کراس اوور مونتاژی و برنامه طراحی انواع کراس اوور، در کنار تولید کراس اوور بازار مانند پژو ۲۰۰۸ می تواند تجربه ای موفق برای عرضه یک کراس اوور مورد پسند بازار ایران را رقم بزند. طراحی یک خودرو اختصاصی برای مردم ایران بدون شک با تحقیق و توسعه این مجموعه در زمینه ابعاد محصول، قوای محرکه و ... همراه خواهد بود که در این کراس اوور از پیشرانه جدید EF۷P توربوشارژ بهره برداری خواهد شد. این کراس اوور با گیربکس های اتوماتیک ۶ و ۷ سرعته جدید ایران خودرو همراه خواهد شد.

بازار ایران همواره عطش فراوانی برای خودروهای کراس اوور دارد و عموم کراس اوور های مونتاژی کنونی بازار در کلاس های متوسط و بزرگ قرار دارند اما مدت زیادی از عرضه کراس اوور های کلاس B و نزدیک به کلاس C می گذرد لذا ایران خودرو با معرفی محصولی جدید در این کلاس و ابعاد بدون شک، عطشی ۵ ساله را زنده می کند که به سبکی جدید نیاز مشتریان را مرتفع خواهد کرد.

تمرکز ایران خودرو بر بومی سازی حداکثری قطعات موجب شده تا در صورت طراحی، ساخت و عرضه این کراس اوور، نگرانی از تحریم ها برای جلوگیری از تولید آن یا به روز رسانی به حداقل برسد و از طرف دیگر خرید خودرویی در این کلاس موجب نگرانی در حوزه خدمات پس از فروش و قطعات نخواهد بود چرا که چندین هزار مرکز در سراسر ایران آماده پاسخگویی به این بلندقامت بومی خواهند بود.

تجربه سال ها تولیدانواع خودروهای کراس اوور و سابقه روشن مرکز تحقیقات و طراحی در زمینه بررسی به روز ترین خودروهای جهان در این کلاس نشان داده است که ایران خودرو در زمینه طراحی محصولات جدید همواره الگوهای موفق را در نظر می گیرد. کراس اوور جدید بر پایه پلتفرم مشترک و مشابه تارا نوید تازه های بسیاری را برای بازار خودرو ایران می دهد. این خودرو در ابعاد با بهسازی نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار یا محصولات پیشین روی خطوط تولید بدون شک گزینه ای نزدیکتر به سلیقه و خواست مشتریان ایرانی خواهد بود و با منو بزرگتری از پیشرانه و گیربکس می تواند قدم به بازار بگذارد. ایران خودرو خانواده پیشرانه های ۳ سیلندر متنوعش را در اختیار دارد تا این محصول را به واسطه آن ها با توانی بیش از ۱۵۰ اسب بخار روانه بازار کند و یا در آینده نزدیک و با اتکا به این پیشرانه ها نسخه هیبریدی (برقی-بنزینی) آن را طراحی کند. از طرف دیگر پیشرانه توربوشارژ EF۷ پلاس با حداکثر توان ۱۶۳ اسب بخار نیز می تواند مقدمه ای برای ورود بلندقامت اختصاصی ایران خودرو به بازار باشد. در بخش انتقال قدرت، تنوع گسترده ای از گیربکس های اتوماتیک شامل نسخه های ۶ سرعته اتوماتیک و۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تا کنون توسط ایران خودرو توسعه یافته و یا در دستور کار توسعه قرار دارد و به همین دلیل می توان انتظار نسخه ای موفق از فرمول نهایی این خودرو داشت. در بخش طراحی استایل، تمرکز ایران خودرو برای الگوگیری از المان های بومی مانند یوزپلنگ ایرانی در خودرویی مانند تارا نویدبخش آن است که در این کراس اوور نیز احتمالا شاهد همان زبان طراحی در قامتی مرتفع تر خواهیم بود و از این جهت، این خودرو هویتی مستقل و کاملا اختصاصی خواهد داشت.

بازارهای صادراتی، بدون شک با ورود محصولی کراس اوور از صنعت خودرو ایران آماده پذیرایی از سطح بالاتری از خودروهای بومی خواهند شد. این کراس اوور در زمینه ایمنی با پیروی از الگوی حرکت تارا می تواند استاندارد های ایمنی معتبر ECE اروپا را پاس کند و به همین واسطه حضوری مطمئن در بازارهای معتبر جهانی داشته باشد و حتی رقابت را به شکلی نوین تعریف کند.

منبع: عصر خودرو

ارسال نظر