|
کدخبر: 201750

یک نماینده مجلس: خودرو نه وارد می‌ شود و نه ارزان!

این نماینده مجلس گفت: به نظر من قرار نیست خودرو وارد شود یا حتی قیمت خودروی خارجی کاهش یابد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تایید اخیر اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر نبود برنامه در خصوص واردات خودرو گفت: قرار نیست اتفاقی با مصوبه اخیر مجلس بیفتد چرا که میزان صادرات ما کمتر از حد تصور بوده و تنها در این صورت امکان واردات خودروی خارجی وجود دارد.

بهزاد رحیمی در مورد مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر واردات مشروط خودروهای خارجی اظهار کرد: به نظرم قرار نیست با این مصوبه اتفاق خاصی بیفتد چرا که ما صادرات خاصی نداریم. مجلس واردات خودروی خارجی را بدون تعهد ارزی و با صادرات قطعات خودرو مصوب کرده است و این در حالی است که صادرات ما کمتر از چیزی است که تصور کنیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به نظر یک شهروند ایرانی ما چه صادراتی در زمینه‌ی خودرو داریم؟ گفت: سابقا می‌توانستیم بعضی از قطعات پژو را به فرانسه صادر کنیم اما با وجود شرایط تحریمی صادرات قطعات ما کاهش یافته است. بنابراین به نظر من قرار نیست خودرو وارد شود یا حتی قیمت خودروی خارجی کاهش یابد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش واردات خودروهای خارجی و به دنبال آن کاهش قیمت تنها در صورتی ممکن است که تولید کنندگان داخلی ما تولیدات خود را ارتقاء دهند و دست کم به کشورهای همسایه قطعه صادر کنند تا بتوانند به جای دریافت ارز به کشور خودروی خارجی وارد کنند. اینگونه نیست که بعضی دو کامیون میوه به کشوری صادر کنند و از آن طرف خودروی خارجی وارد کند.

وی در خصوص صحبت‌های اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر نبود برنامه در خصوص واردات خودرو اظهار کرد: به نظرم صحبت‌های وزیر درست و دقیق است و اتفاقی قرار نیست بیفتد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس شورای اسلامی برای تصویب این مورد وقت صرف کرد، گفت: این مصوبه اعاده شده از شورای نگهبان بود و در مجلس دهم بررسی شده بود. از طرف دیگر این مصوبه یک مشوق برای خودروسازان است در واقع ما توپ را در زمین خودروسازان انداختیم تا بلکه بتوانند با افزایش کیفیت خودرو و قطعات آن صادرات را زیاد کنند و به جای واردات ارز خودرو به کشور وارد کنند.

 

  • جانباز جنگ ارسالی در

    و شما هم نماینده محترم پورسانتت رو از خو دروسازان می گیری . شما نماینده ها فقط بر ای مردم دردسر ساز هستید تا کارگشا.

  • ن ارسالی در

    خدا لعنت کنه امثال تو رو

  • ناشناس ارسالی در

    اره جون خودت یا سهامداری یا دلالی یا ذین فعی که این حرفهارو میزنی مجلس یه شرط دیگ ه هم گذاشته واردات بدون انتقال ارز خوشتی پ همین امثال شما هستن که مردم رو از سوار شدن به خودروهای روز دنیا با قیمت جهانی منع میکنند خدا جواب امثال شماهارو بده

  • م ارسالی در

    واردات خودرو توسط خودروساز در کجای دنیا اتفاق افتاده؟ بفرمایید بگویید که گوشت را دادیم دست گربه!!!!

  • الم ارسالی در

    خدا پدرتو بیامرزه بلاخره یکی پیدا شد حرف راست و درست را با دلایلش بگوید

  • ناشناس ارسالی در

    حتی چشم دیدن یک ارزانی اندک دربازار راهم ندارندآخه بی ناموس ۲۰۰۰رایی قبل ارنماین دگی داشتی توی شهرتون تن فروشی می کردی ال ان ادم شدی

  • ایلیا ارسالی در

    به نماینده محترم سقزوبانه بایدگفت درح آز ادی ورودخودرو باعث ارزانی خودرو میشودو ج لوگیری ازورود باعث گرانی ورانتهای عجیب و غریب برای دارندگان امضاءهای طلایی حالا ا یشان بفرمایندکه نماینده مردم هستندیاخودر ویازهای داخلی یاصاحبان برندهای چینی، چرا باید خودروی بنجل چینی یکشبه باممنوع اعلا م کردن ورودخودرو از۱۲۳ملیون به ۴۱۶ملیون برسد امیدوارم مردم فهیم سقزوبانه ازخجالت این وصله ناجور شهرشان دربیایند.

  • سید حسین گوهریان ارسالی در

    خداوند را شاکریم که پای صندوق رای نرفتیم

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کند شما را

  • ناشناس ارسالی در

    این نماینده مجلس خودش هم نمیدونه چه موضوعی تصویب شده باید یکی بهش بفهمونه که مصوبه مجلس ازاد کردن واردات خودرو بدون انتقال ارز هم هست
    اقای بهزاد رحیمی نماینده محترم مصوبه را اول بفهم بعد نظر بده

  • Tak ارسالی در

    از تو که دنا پلاس توربو سواری انتظاری جز این نیست

  • نوریان ارسالی در

    راست میگه مگه کسی بجز مردم بدبخت ایران ماشین ازران وبب کیفت میخره ،هیچ خارجی اشغال وارد کشورش نمیکنه تا ماشین ارزان وبا کیفت کره ژاپن المان ایتالیا فرانسه ومود دارد پراید وپیکان وسمند میخره که جای اون ماشین وارد بشه

  • ناشناس ارسالی در

    دولت خودش هست

  • مسعود ارسالی در

    یعنی دولت جدید راه دولت قبلی را ادامه خواهد داد
    دولت فقط دولت احمدی نژاد

  • وحید ارسالی در

    راست میگه دیگه. اخه ما چی میتونیم صادر کنیم که در ازای اون واردات خودرو داشته باشیم؟ حقیقت اینه که ما محکوم به بدبختی هستیم 42 ساله که اجازه سواری با موتور 1000 سوزوکی رو نمیدن حالا توقع داری اتومبیل دلخواهمان را اجازه ورود بدهند ؟ حالا هم اجازه سواری با اتومبیلهای دلخواه خودمون رو نمیدن .نظرا تنگ است.

  • ناشناس ارسالی در

    نباید خودرو وارد بشه تا این آهن پاره ها که اسمش رو گذاشتین ماشین با این قیمت های فضایی به مردم تحمیل کنید به اسم حمایت ا ز تولید داخل مردم رو از استفاده از ماشین های خوب محروم کردین تا هر آشغالی تولید میکنن به مردم غالب کنن با این قیمت های ف ضایی اگر واردات ماشین باشه دیگه نمیشه ای ن آهن پاره ها رو به مردم تحمیل کرد

ارسال نظر