|
کدخبر: 201504

دفاع مجلس از آزادسازی واردات خودرو

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با دفاع از تصویب طرح واردات خودرو گفت: قیمت خودروهای خارجی در کشور ۸ برابر قیمت واقعی آن است و وقتی قیمت خودرو‌های خارجی پایین بیاید، خودروی داخلی هم کاهش قیمت خواهد داشت.

سیدجواد حسینی‌کیا با حضور در استودیو خبر ۲۱ پنج‌شنبه شب شبکه یک سیما درباره تصویب طرح واردات خودرو در مجلس گفت: ​ این مصوبه، اصلاح ماده ۴ اعاده شده از شورای نگهبان بود که با توجه به اصلاحات انجام شده، می‌توانیم به میزان محدودی که شورای رقابت مشخص می‌کند، واردات خودرو داشته باشیم. حسینی‌کیا گفت: در این طرح یک کار هوشمندانه و مشروطی صورت گرفته است؛ نخست، حمایت از خودروساز داخلی، دوم حمایت از قطعه‌سازان داخلی و سوم حمایت از ارائه‌کننده خدمات.

وی افزود: خودروهایی که امکان واردات دارند باید در کلاس بی یا از نظر ایمنی از سه ستاره بالاتر باشند؛ این شرایط می‌تواند در گام اول انحصار را کاهش دهد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: ​ الان که این طرح مصوب شده و در انتظار نظر شورای نگهبان است قیمت خودروهای خارجی به‌شدت در حال ریزش است، بنابراین حباب قیمت از بین می‌رود.

حسینی‌کیا درباره خروج ارز از کشور در صورت واردات خودرو در این طرح گفت: ​ در این طرح اعلام شده که منشأ ارز داخلی نباشد و اگر فردی در خارج از کشور منابعی دارد، می‌تواند در ازای آن خودرو وارد کند؛ همچنین در قبال صادرات نیز امکان واردات خودرو فراهم شده است.

وی تصریح کرد: این یک طرح هوشمندانه مشروط است که می‌تواند خودروساز ما را وادار کند خودرو با شرایط رقابت‌پذیر، صادرات‌محور و ارزان‌قیمت تولید کند. نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: مجلس و کمیسیون صنایع، در گام‌های بعدی مسائل مربوط به کیفیت محوری و نظارت در بازار را پیگیری می‌کند. حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: ‌واردات خودرو برای عموم مردم آزاد است، مشروط بر اینکه منشأ ارز داخلی نباشد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر