|
کدخبر: 201453

قیمت واقعی خودرو خارجی در کشور چقدر است؟

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: قیمت خودرو خارجی در کشور هشت برابر قیمت واقعی آن است و زمانی که قیمت خودروهای خارجی پایین بیاید خودرو داخلی هم کاهش قیمت خواهد داشت.

سید جواد حسینی کیا درباره تصویب طرح واردات خودرو در مجلس افزود:​ این مصوبه، اصلاح ماده ۴ اعاده شده از شورای نگهبان بود که با این اصلاح در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو و خدمات در این راستا بتوانیم به میزان محدودی که شورای رقابت مشخص می کند واردات خودرو داشته باشیم.

حسنی+کیا

حسینی کیا گفت: در این طرح یک کار هوشمندانه و مشروطی صورت گرفته است اول حمایت از خودرو ساز داخلی ، دوم حمایت از قطعه سازان داخلی و سوم حمایت از ارائه کننده خدمات می باشد که در ازای تمام اینها افرادی بتوانند خودرو وارد کنند.

وی به گفته افزود: خودروهایی که امکان واردات دارند باید در کلاس ۲۰ یا از نظر ایمنی از سه ستاره بالاتر باشد این شرایط می تواند در گام اول انحصار را از بین ببرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد:​ الان که این طرح مصوب شده و در انتظار نظر شورای نگهبان است قیمت خودروهای خارجی به شدت در حال ریزش است و این حباب از بین می رود.

حسینی کیا درباره خروج ارز از کشور در صورت واردات خودرو در این طرح گفت:​ در این طرح اعلام شده که منشاء ارز داخلی نباشد و اگر فردی در خارج از کشور شرکت یا خانه ای دارد می تواند در ازای آن به جای ارز، خودرو وارد کند و همچنین در قبال صادراتی که صورت می گیرد؛ البته میزان را شورای رقابت مشخص می کند.

وی تصریح کرد: این یک طرح هوشمندانه مشروطی است که می تواند خودرو ساز ما را وادار کند که خودرو با شرایط رقابت پذیر، صادرات محور و ارزان قیمت تولید کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: مجلس و کمیسیون صنایع یک نگاه دیگری را در گام های بعدی نسبت به کیفیت محوری و در گام نهایی نظارت در بازار را پیگیری می کند.

حسینی کیا خاطر نشان کرد:​ واردات خودرو برای عموم مردم آزاد است با این شرط که منشاء ارز داخلی نباشد، در ازای واردات باید صادرات خودرو یا قطعات خودرو داشته باشند و همچنین افرادی که امکان ارائه خدمات دارند.

وی گفت: زمانی که قیمت خودروهای خارجی پایین بیاید یقین داشته باشید سایه بر خودروی داخلی خواهد انداخت و خودروی داخلی هم کاهش قیمت خواهد داشت و گام اول این طرح شکستن انحصار و گام دوم آن کیفیت محوری و گام سوم آن نظارت بر بازار خواهد بود.

 

منبع: بازار
  • ناشناس ارسالی در

    دروغ بزرگی دارین میگید عوارض گمرکی علت ا صلی گرانی خودرو در ایرانه و بعد از اون ق یمت بالای ارز و اقتصاد ناپویا

  • م.ک ارسالی در

    خدا پدرتونو بیامرزه جلوی این انحصار رو ب گیرید. قرار بوده باممنوعیت خودرو. تولید تقویت بشه ولی حالا میبینیم تولید کننده ب ه بهانه تحریم و نبود قطعه و عدم توان تول ید داخلی خودرو دست مردم نمیده و مردم بیچ اره نه طعم تولید رو چشیدن نه واردات رو ‌ . فقط انحصار شده و سود هنگفت برا شرکتا و دلالا و لابیا. و مردمن که عزیزاشونو تو یه مشت خودرو بیکیفیت گرون و نایاب از دست میدن..

  • مراد ارسالی در

    سلام و درود خدمت زحمت کشان و دلسوزان ایر ان عزیز. خواهشمندیم این اقدام هر چه زودت ر عملی شود تا ما جوانان تحصیل کرده در حس رت داشتن یک خودرو نمانیم .

ارسال نظر