|
کدخبر: 196938

متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ریزش قیمت در راه است؟

یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص علت گرانی خودرو طی چند روز گذشته توضیحاتی داد.

خودرو متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ریزش قیمت در راه است؟

میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به علت افزایش چند باره قیمت خودرو طی یک ماه  گذشته  گفت: به نظر می‌رسد در ماه گذشته ۲ پدیده، مهم‌ترین عامل در افزایش قیمت بودند که شامل افزایش قیمت ارز  و کاهش تولید خودرو توسط خودروسازان است

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز، تاثیر مستقیمی بر قیمت کالا دارد ،گفت: اکنون ارز در بازار حدود ۲۷ هزار  تومان  معامله می شود که نشان می دهد حدود ۱۰ درصد نسبت به یک ماه گذشته افزایش نرخ ارز را تجربه کرده ایم.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه تا حاشیه بازار بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است، بیان کرد: اکنون با توجه به نوسانات نرخ ارز،  شاهد اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه تا بازار نسبت به گذشته  هستیم.

بیگی با اشاره به دیگر عوامل تاثیر گذار در افزایش قیمت خودرو، گفت: کاهش تولید خودرو توسط خودروسازان از عومل تاثیر گذار بر قیمت آن است، چرا  در مدت اخیر خودرو سازان منتظر بودنند دولت جدید تشکیل شود و بعد محصولات خود را عرضه کنند.

قیمت خودرو کاهش می یابد؟

او با اشاره به پیش بینی قیمت خودرو در آینده، ادامه داد:  از آنجایی که به نظر نمی‌رسد روند نرخ ارز در کوتاه مدت نزولی باشد به دنبال آن شاهد کاهش قیمت خودرو نخواهیم بود مگر اینکه دولت  سیاست‌هایی مثل ارزپاشی را داشته باشد که این امر  بعید است.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر ارزپاشی صورت بگیرد و قیمت ارز تعدیل شود، قیمت خودرو هم در بازار کلاهش می یابد، اما از آنجایی که در کوتاه مدت درآمد ارزی افزایش قابل توجهی ندارد، قیمت ارز و خودرو با هم  افزایش می‌یابد.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو قیمت خودرو همچنان در روزهای آینده افزایشی خواهد بود اگر ارز کاهش داشته باشد، کاهش کوتاه مدت در قیمت خودرو خواهیم داشت، اما این کاهش قیمت طولانی نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر