|
کدخبر: 189931

تولید این وانت معروف متوقف شد / قربانی جدید بازار خودرو

کمبود جهانی چیپ ها جدیدترین قربانی را گرفته است. استلانتیس به عنوان کمپانی مادر جیپ اعلام کرده از هفته بعد تولید جیپ گلادیاتور را متوقف خواهد کرد. این اولین باری است که تولید پیکاپ محبوب جیپ متوقف می‌شود اما در هر صورت کمبود میکرو چیپ ها تولید انبوه چنین خودروهایی را سخت کرده است.

خودرو تولید این وانت معروف متوقف شد / قربانی جدید بازار خودرو

کارخانه تولدوی جیپ در اوهایو هفته بعد تولید را متوقف خواهد کرد تا اندکی تنفس در تولید گلادیاتور ایجاد شود. به خاطر تأمین محدود میکروچیپ ها که ناشی از همه‌گیری کرونا می‌باشد خودروسازان تصمیمات سختی گرفته‌اند. البته جیپ با توقف تولید خودروهای خود به خاطر کمبود چیپ ها بیگانه نیست. تولید چروکی نیز اوایل امسال در کارخانه بلویدر ایلینویز متوقف شده بود اما این خودروساز می‌خواهد تولید چروکی را از هفته بعد و تنها در یک شیفت شروع کند. جیپ همچنین تولید کامپس را از هفته آینده از سر خواهد گرفت.

سخنگوی استلانتیس گفته است: “شرکت ما به همکاری نزدیک با تأمین‌کنندگان برای کاهش تأثیر مشکلات زنجیره تأمین روی صنعت خودرو ادامه می‌دهد.” حفظ زنجیره تأمین قطعات در دوران همه‌گیری کرونا و ادامه تولید خودروها به کابوس شب خودروسازان تبدیل شده است. استلانتیس با کاهش و توقف تولید برخی خودروها و کنترل تأمین قطعات محصولات خود اقدام به گذر از این دوران سخت کرده است.

محصولات پرچم‌داری همچون جیپ رانگلر با توجه به اولویت بالاتر در حال تولید بوده‌اند درحالی‌که محصولاتی همچون گلادیاتور از کمبود چیپ ها تأثیر گرفته‌اند. البته این به معنی عدم وجود گلادیاتور صفرکیلومتر در نمایندگی‌ها نخواهد بود چراکه جیپ تولید این پیکاپ را در آینده از سر خواهد گرفت.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها