|
کدخبر: 189374

چرا تیگو۸ به یکی از موفق‌ترین مدلهای چری بدل گردیده است؟

شرکت خودروسازی چری به عنوان یکی از یزرگترین برندهای مستقل سازنده خودرو در چین و بزرگترین صادر‌کننده خودرو از این کشور شناخته می‌شود، و نسل خودروهای تیگو ( خودروهای شاسی بلند این برند ) نیز به عنوان پر فروش‌ترین و یکی از پر سابقه‌ترین محصولات آن شناخته می‌شود.

خودرو چرا تیگو۸ به یکی از موفق‌ترین مدلهای چری بدل گردیده است؟

شرکت خودروسازی چری به عنوان یکی از یزرگترین برندهای مستقل سازنده خودرو در چین و بزرگترین صادر‌کننده خودرو از این کشور شناخته می‌شود، و نسل خودروهای تیگو ( خودروهای شاسی بلند این برند ) نیز به عنوان پر فروش‌ترین و یکی از پر سابقه‌ترین محصولات آن شناخته می‌شود.

اما از سال ۲۰۱۸ این برند خودروسازی چینی تصمیم گرفته تا لوکس‌ترین محصول سری تیگو را با نام تیگو۸ که یک شاسی بلند متوسط جادار خانوادگی می‌باشد را راهی بازار نماید و اتفاقا نکته جالب این بود که لوکس‌ترین و گرانترین خودروی چری بدل به پر فروش‌ترین محصول این برند در بازار چین و بازارهای صادراتی گردید و این امر نشان داد که برند سازنده به خوبی تمام تجربیات و امکانات خود را در ساخت لوکس‌ترین محصولش به کار برده و نتیجه فروش بسیار بالای آن است.

جالب است که بدانید که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳۶ هزار دستگاه چری تیگو ۸ در بازار چین فروخته شده است. عددی قابل توجه که بیش از ۳۰ درصد از فروش ۴۵۰ هزار دستگاهی برند چری را به خود اختصاص می‌دهد. چری موفق شده در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۰ هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۱۶ هزار دستگاه تیگو ۸ در بازار چین بفروشد. همچنین آمار فروش سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد چری نزدیک به ۳۶۰۰۰ دستگاه تیگو ۸ در چین فروخته که حدود دو برابر مدت مشابه سال ۲۰۲۰ است. از سوی دیگر چین بزرگترین و آزادترین بازار خودروی دنیاست و تمام برندهای امریکایی- اروپایی –ژاپنی و کره ایی آزادانه هم خودرو تولید می‌کنند و هم واردات کاملا آزاد می‌باشد و سگمنت شاسی بلندهای متوسط که تیگو۸ نیز در آن قرار دارد یکی از پر فروش‌ترین و پر رقابت‌ترین سگمنت‌ها می‌باشد که برندهایی چون جنرال موتورز، فورد، فولکس واگن، تویوتا هیندای و کیا و..... سایر برندهای مطرح و پر فروش یک یا چند مدل عرضه می‌کنند

در مجموع کل سگمنت‌های خودروهای شاسی بلند که بیش از ۳۵۰ مدل وجود دارد تیگو۸ توانسته است رتبه ۱۹ فروش را به‌دست آورد که این به معنای یک موفقیت بزرگ و نشان دهنده اعتماد مصرف‌کنندگان و نقاط قوت این محصول می‌باشد.

تیگو۸ با طراحی ساختار شکن در تمام نقاط، فضای داخلی بسیار مدرن و شیک، کیفیت متریال بسیار بالا، موتور مدرن و قدرتمند با بازدهی بالا، سیستم انتقال قدرت کارامد و گارانتی بلند مدت تا ۲۰۰ هزار کیلومتر نشان داد که برای رقابت با بزرگان این سگمنت با دست پر آمده و آماده رقابت می‌باشد و تا اینجا کار هم موفق‌ترین خودروی این برند می‌باشد. در مجموع از سال ۲۰۱۸ تا کنون نزدیک به ۳۴۰ هزار دستگاه انواع تیگو۸ تنها در بازار چین به فروش رفته و میزان فروش ۱۳۶ هزار دستگاهی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۰ درصد فروش برند چری بوده است و عرضه مدل فیس لیفت با نام تیگو۸ پرو با جذابیت و امکانات بسیار بالا سرعت فروش تیگو۸ را در بازار چین و سایر بازارها سرعت خواهد بخشید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر