|
کدخبر: 187171

خطوط تولید خودروسازی کشور تعطیل شد

طبق روالی سالانه در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، شرکت‌ها در تابستان به مدت یک هفته تا ۱۰ روز خطوط تولید را متوقف و به تعطیلات می‌روند.

خودرو خطوط تولید خودروسازی کشور تعطیل شد

طبق روالی سالانه در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، شرکت‌ها در تابستان به مدت یک هفته تا ۱۰ روز خطوط تولید را متوقف و به تعطیلات می‌روند. اگرچه پیش‌تر مدیران این دو صنعت شهریورماه را برای تعطیلات تابستانی در نظر می‌گرفتند، ولی تعطیلات امسال، از امروز شروع خواهد شد.

در همین حال هرچند خودروسازان و قطعه‌سازان به نام تعطیلات تابستانی کارکنان خود را به مرخصی می‌فرستند؛ با این حال این شرکت‌ها از فرصت توقف خطوط تولید برای انجام عملیات اوورهال و بازسازی خطوط تولید استفاده می‌کنند. امسال هم در وضعیتی تعطیلات تابستانی زنجیره خودروسازی کشور آغاز شده که شمار زیادی خودروی ناقص همچنان در پارکینگ خودروسازان دپو شده و تحویل محصولات با تأخیر انجام می‌گیرد با این حال دو گروه تولیدکننده خودرو اعلام کردند که بخش بازاریابی و فروش در ایام تعطیل هم به فعالیت خود ادامه خواهند داد و با وجود توقف خطوط تولید، تحویل محصولات متوقف نخواهد بود.

در این زمینه یک کارشناس خودرو در جواب به این پرسش که آیا توقف خطوط تولید در وضعیت فعلی که خودروسازان از تولید و تحویل خودرو به مشتریان عقب افتاده‌اند؛ برای مشتریان و تولیدکنندگان ایجاد مشکل نمی‌کند، اظهار کرد که تعطیلات در زنجیره خودروسازی بیشتر برای بازسازی خطوط و عملیات اوورهال انجام می‌گیرد، حال آنکه نمی‌توان از فرصت تکمیل خودروهای ناقص و افزایش تولید در این مدت هم چشم‌پوشی کرد.

منبع: اخبار خودرو

ارسال نظر