|
کدخبر: 180156

تولید خودرو در کشور افزایشی شد + جزییات

وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییرات تولید کالاهای منتخب صنعتی و معدنی را در ۲ ماهه امسال اعلام کرد.

خودرو تولید خودرو در کشور افزایشی شد + جزییات

 براساس آمار وزارت صنعت از وضعیت تولید کالاهای منتخب صنعتی و معدنی در سال جاری تولید خودروهای سواری در دو ماهه ۱۴۰۰ تولید با رشد ۸.۸ درصدی به ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسیده است. همچنین در این مدت ۹ هزار و ۴۷۷ دستگاه وانت با رشد ۱۲.۹ درصدی روبه رو شده است.

در دو ماهه امسال ۲۱۵ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون و همچنین ۹۵۶ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید شد که به ترتیب حاکی از افت ۳,۲ درصدی و رشد ۴۵.۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته دارد.

در بخش خودروهای کشاورزی، در این بازده زمانی ۶۲ دستگاه کمباین از سوی کارخانجات داخلی تولید شد که با رشد ۶¡۹ درصدی همراه بوده است، اما تولید تراکتور با تولید ۲ هزار و ۳۶ دستگاه، افت ۲۳.۳ درصدی ثبت کرد. همچنین تولید تایر خودرو در دو ماهه امسال با رشد ۱.۳ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ همراه و به ۴۰ هزار و ۲۰۰ تن رسیده است.

علاوه بر این رشد ۴۰,۶ درصدی تولید روغن ساخته شده نباتی (با ۳۳۲ هزار و ۹۰۰ تن)، افت تولید ۸.۹ درصدی داروی انسانی (با ۵.۹ میلیارد عدد)، کاهش ۲۸.۶ درصدی تولید پودر شوینده (با ۷۳ هزار و ۳۰۰ تن)،‌ رشد ۱۸.۸ درصدی تولید انواع کاغذ (با ۱۶۲ هزار و ۸۰۰ تن)، رشد ۴.۳ درصدی تولید نئوپان (با ۱۵۰ هزار و ۹۰۰ مترمکعب)، رشد ۳۲.۴ درصدی تولید فیبر (با ۳۴۴ هزار و ۷۰۰ متر مکعب)، رشد ۲.۴ درصدی تولید سموم دفع آفات نباتی (با چهار هزار و ۸۰۰ تن)، رشد ۳.۵ درصدی تولید روغن صنعتی و موتور تصفیه اول (با ۸۹ هزار و ۲۰۰ تن)، رشد ۳۰ درصدی تولید دوده (با ۲۶ هزار و ۳۰۰ تن)‌ و رشد ۵.۶ درصدی تولید محصولات پتروشیمی (با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن)، از جمله آمار مربوط به دو ماهه امسال است.

مطابق این آمارها، تا پایان اردیبهشت‌ماه چهار میلیون و ۹۰۰ هزار فوت مربع چرم (رشد ۲۷¡۳ درصدی) و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار زوج انواع پایپوش و کفش (رشد ۲۴ درصدی)‌به ثبت رسید.

همچنین در بخش محصولات نساجی، ۵۰۰ تن الیاف اکریلیک (افت ۵۶¡۵ درصدی)، ۳۹ هزار و ۶۰۰ تن نخ فیلامنت پلی‌استر (رشد ۱۴.۸ درصدی)، ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن الیاف پلی‌استر (رشد ۳.۶ درصدی) و ۴۱ هزار و ۸۰۰ تن نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی (رشد ۴۴.۱ درصدی) تولید شد.

بررسی آمارها حاکی از تولید ۱۷۹‌هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه و رشد ۴۰¡۹ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

در دو ماهه نخست امسال ۲۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد. آماری که گویای رشد ۲۹¡۶ درصدی این محصول در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

تولید انواع تلویزیون نیز در این مدت با ثبت رشد ۲۵ درصدی به ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید. همچنین کارخانجات داخلی در این مدت ۳۶۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه کولر آبی تولید کردند. آماری که در هم‌سنجی با سال گذشته حکایت از رشد ۶,۳ درصدی دارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر