|
کدخبر: 185567

قیمت قطعات رنو ساندرو در بازار

در این مقاله سری به بازار لوازم یدکی می زنیم تا با قیمت قطعات رنو ساندرو و بخشی از هزینه های نگهداری آن آشنا شویم.

خودرو قیمت قطعات رنو ساندرو در بازار

رنو ساندرو نسخه هاچ بک رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ است که پیش از پیدایش تحریم ها پا به بازار ایران گذاشت و در شرکت پارس خودرو به تولید رسید. سایپا و پارس خودرو که از همان اولین سال های تولید تندر ۹۰، قصد عرضه ساندرو را هم داشتند، با کارشکنی های داخلی و خارجی، این پروژه را عملاً زمانی در ایران استارت زدند که دیگر نسل اول ساندرو از بازار اروپا خداحافظی کرده و با نسل دوم جایگزین شده بود. ساندرو در باطن و پلت فرم اشتراک بسیاری با تندر ۹۰ دارد و از نظر فنی نمی توان تفاوت چندانی میان این دو خودرو قائل شد. پیشرانه، جعبه دنده و حتا بسیاری از قطعات جلوبندی و سیستم تعلیق نیز در ساندرو با تندر ۹۰ مشترک اند. با این اوصاف، مالکان ساندرو در تهیه لوازم یدکی اتومبیل خود چندان به مشکل نمی خورند، چراکه تندر ۹۰ سال هاست در بازار ایران حضور دارد و قطعات فابریک و غیرفابریک آن به وفور یافت می شوند.

گزارش قیمت قطعات رنو ساندرو را با لوازم فنی آغاز می کنیم. کویل ساندرو را در دو نوع ساخت ترکیه و آلمان در بازار می توان یافت. هر دو جنس وارداتی هستند اما جنس ترکی ارزان تر است و حدود ۳۵۰ هزار تومان می ارزد. جنس آلمانی نیز بیش از ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. ترمزهای ساندرو همچون تندر ۹۰ فقط در جلو دیسکی هستند. دیسک ترمز جلو رنو ساندرو ساخت ترکیه، ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شود. اکسل عقب ساندرو در ایران و توسط برند اصفهان به تولید می رسد.

این قطعه نیز از ۱ میلیون و ۸۰۰ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بها دارد. سگدست های جلوی رنو ساندرو از ترکیه وارد ایران می شوند و در هر سمت چپ یا راست، حدود ۲۷۰ هزار تومان می ارزند. اگر برای فیلتر روغن ساندرو بخواهید از جنس غیرایرانی استفاده کنید، دو گزینه اصلی پیش روی خود دارید. فیلتر ساخت ترکیه را ۹۰ هزار تومان و فیلتر اصلی فرانسوی را ۱۴۰ هزار تومان می فروشند. لنت ترمز جلوی رنو ساندرو هم از نوع وارداتی اصلی در دو جنس ایتالیایی و فرانسوی قابل خریداری است. جنس ایتالیایی، که تحت لیسانس رنو تولید می شود، ۸۵۰ هزار تومان و جنس فرانسوی بیش از ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

سیم کلاچ رنو ساندرو از نوع وارداتی ترکی، ۱۱۵ هزار تومان است. قرقری یا مفصل فرمان ساندرو را هم ترکیه می سازد و در بازار ایران به قیمت ۲۵۰ هزار تومان موجود است.

قیمت قطعات رنو ساندرو به طبق ساندرو اتوماتیک

در ادامه گزارشِ قیمت قطعات رنو ساندرو به طبق ساندرو اتوماتیک می رسیم که از نوع وارداتی، ۴۳۰ هزار تومان و از نوع ایرانی، ۲۸۰ هزار تومان قیمت دارد. البته طبق اصلی فرانسوی را هم به قیمت ۵۵۰ هزار تومان می توان تهیه کرد. تیغه برف پاک کن شیشه عقب رنو ساندرو اگر ساخت ترکیه باشد، قیمت بالایی دارد و نزدیک به ۳۵۰ هزار تومان فروخته می شود، اما جنس چینی آن را می توان به قیمت کم تر از ۱۵۰ هزار تومان پیدا کرد. سیم ABS چرخ جلوی رنو ساندرو از نوع وارداتی، در بازه ۲۳۰ تا ۲۸۰ هزار تومان قابل تهیه است. سیبک فرمان رنو ساندرو در هر سمت چپ یا راست ساخت برند ترکی PROFIL است و ۱۶۰ هزار تومان می ارزد. دسته موتور آهنی بالای رنو ساندرو در سمت چپ یا راست و از نوع وارداتی، بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در بازار قیمت داده می شود. دسته موتور پلیمری گران تر است و فراتر از ۸۰۰ هزار تومان می ارزد.

فیلتر کابین رنو ساندرو هم اگر وارداتی باشد، نزدیک به ۷۰ هزار تومان و از نوع ایرانی متفرقه، کم تر از ۶۰ هزار تومان قیمت دارد. کیت کامل تسمه تایم رنو ساندرو از نوع اصلی فرانسوی، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. تسمه دینام ساندرو نیز از نوع ترکی وارداتی، ۳۸۰ هزار تومان عرضه می گردد. شمع موتور رنو ساندرو از نوع فرانسوی یا ترکی، از ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان فروخته می شود. فیلتر هوای ساندرو از نوع ترکیه ای ۱۱۵ هزار تومان و از سری فرانسوی اصلی، ۱۲۵ هزار تومان قیمت داده می شود.

کمک فنرهای جلوی ساندرو را در جنس اسپانیایی می توان به قیمت ۹۰۰ هزار تومانی پیدا کرد. رادیاتور آب ساندرو ساخت ترکیه است و کمی بیش تر از ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. سینی بالای رادیاتور ساندرو در گزارش قیمت قطعات رنو ساندرو از گران ترین لوازم آن است و نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می ارزد. تیغه برف پاک کن شیشه جلوی ساندرو از نوع شرکتی ترکیه ای، ۱۵۰ هزار تومان فی می خورد. مجموعه فن رنو ساندرو اگر ساخت چین باشد، حدود ۱ میلیون تومان و اگر با مارک های ترکیه ای پیدا شود، بیش تر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خواهد خورد. رادیاتور کولر ساندرو را در جنس چینی و به قیمت ۱ میلیون تومانی می توان خریداری کرد. رام زیر موتور ساندرو را ترکیه می سازد و ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. لنت ترمز عقب رنو ساندرو در دو جنس چینی و ترکیه ای قابل تهیه است که اختلاف قیمت قابل توجهی با یکدیگر دارند. لنت چینی کم تر از ۵۰۰ هزار تومان است، اما لنت ترکی را فراتر از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می فروشند. دیاق فن رنو ساندرو توسط شرکت های ایرانی ساخته می شود و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. جعبه فیوز کامل رنو ساندرو را در جنس ایرانی می توان یافت و کم تر از ۳۵۰ هزار تومان است. اورینگ دریچه گاز ساندرو ساخت ترکیه است و ۲۸۰ هزار تومان می ارزد. تعویض اورینگ منیفولد ساندرو هم از نوع پنج تکه، کمی بیش تر از ۴۰۰ هزار تومان آب می خورد.

در بررسی قیمت قطعات رنو ساندرو، لوازم تزیینی هم از اهمیت زیادی برخوردارند، چراکه در بسیاری از تصادفات، این قطعات ظاهری هستند که پیش از هر چیز، در معرض آسیب قرار دارند و نیاز به تعویض پیدا می کنند. چراغ های جلوی ساندرو در مارک های مختلفی در بازار ایران یافت می شوند. این چراغ ها اگر ساخت برند AYFAR ترکیه باشند، ۹۵۰ هزار تومان قیمت می خورند. دیگر برندهای ترکی نیز اقدام به تولید چراغ جلوی ساندرو کرده اند که برای محصولات آن ها تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز قیمت داده می شود. چراغ جلوی ساندرو از نوع تایوانی نیز در بازار موجود است که آن را فراتر از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می فروشند. در نهایت، به چراغ های ساخت رومانی می رسیم که از تمام اجناس دیگر گران تر هستند و تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ارزش دارند. چراغ عقب ساندرو اگر ترکیه ای باشد، ۷۵۰ هزار تومان و از سری تحت لیسانس فرانسه، ۹۰۰ هزار تومان فی می خورد. در این جا باز هم جنس رومانیایی گران تر است و نزدیک به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته می شود. البته فراموش نکنید که چراغ عقب ساندرو در نمونه چینی هم در بازار موجود شده که به قیمت ۵۰۰ هزار تومانی قابل تهیه است. چراغ مه شکن عقب رنو ساندرو در جنس های مختلف در بازار یافت می شود که بیش تر ساخت ترکیه هستند و در بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان عرضه می گردند. چراغ راهنمای روی گلگیر رنو ساندرو در دو نوع چینی و ترکی موجود است که به ترتیب، ۷۰ و ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارند. آینه های کناری ساندرو از نوع اصلی ساخت ترکیه، قیمت بالایی دارند و تقریباً ۶۵۰ هزار تومان هستند، اما شرکت ایرانی کاوج هم اقدام به طراحی آینه برای ساندرو کرده است که محصول آن، تقریباً نصف نمونه وارداتی قیمت دارد.

منبع: اسب بخار

ارسال نظر