|
کدخبر: 183786

بررسی مشخصات، معایب و مزایای ۲۰۷ صندوقدار

به‌نظر موفقیت‌های پژو ۲۰۶ صندوقدار موسوم به SD کافی بود تا ایران‌خوردو شانس خود را بار دیگر با پروژه‌ای مشابه امتحان کند و چه گزینه‌ای بهتر از برادر محبوب پژو ۲۰۶! به این ترتیب، پژو ۲۰۷ صندوقدار بالاخره پس از جنجال‌های همیشگیِ معرفی یک محصول جدید توسط خودروسازان داخلی، در زمستان ۹۶، همزمان با دناپلاس توربو رونمایی شد.

خودرو بررسی مشخصات، معایب و مزایای ۲۰۷ صندوقدار

 به‌نظر موفقیت‌های پژو ۲۰۶ صندوقدار موسوم به SD کافی بود تا ایران‌خوردو شانس خود را بار دیگر با پروژه‌ای مشابه امتحان کند و چه گزینه‌ای بهتر از برادر محبوب پژو ۲۰۶! به این ترتیب، پژو ۲۰۷ صندوقدار بالاخره پس از جنجال‌های همیشگیِ معرفی یک محصول جدید توسط خودروسازان داخلی، در زمستان ۹۶، همزمان با دناپلاس توربو رونمایی شد. اعمال تحریم‌های سنگین بر صنعت خودروسازی ایران باعث شد تا پژو  ۲۰۷ صندوقدار نتواند موفقیت 207i یا 206 SD را تجربه کند و این اتفاق با تأخیر در تحویل نسخه‌های پیش‌فروش‌شده آن شدت هم گرفت.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ صندوقدار

پژو ۲۰۷ صندوقدار از لحاظ فنی کاملاً مشابه نسخه هاچ‌بک تولیدشده است، با این تفاوت که ایران‌خودرو این سدان کوچکش را تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌کند. موتور به‌کاررفته در پژو ۲۰۷ صندوقدار همان TU5 معروف محصولات ایران‌خودرو است. گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ صندوقدار نیز از نوع AL4 است. بیشینه توان این خودرو ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۲ نیوتن‌متر است. حاصل تلاش موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر خطی ۲۰۷ صندوقدار سقف سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه‌ای است. بنابراین با خودرویی تیز و چابک مانند ۲۰۶ هاچ‌بک یا 207i مواجه نیستیم.

مصرف سوخت پژو ۲۰۷ صندوقدار در سیکل ترکیبی ۷٫۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت شده که بیانگر مصرف سوخت مناسب آن است، اما نه به خوبی هم‌خانواده‌های کوچک دیگرش. جزئیات بیشتر و کامل‌تر در بررسی فنی پژو 207iSD  دیوار

طراحی بدنه و کابین پژو ۲۰۷ صندوقدار

207i SD در نمای روبه‌رو هیچ تفاوتی با ۲۰۷ هاچ‌بک ندارد و به‌عنوان دوقلوی همسان برادرش ایفای نقش می‌کند. در نمای عقب، به نظر این خودروی جدید حاصل تلفیق ۲۰۶ و ۲۰۷ هاچ‌بک است. این تلفیق جدای از تکراری‌بودن طراحی، ظاهر بدی ندارد و با قضاوتی منصفانه می‌توان از آن راضی بود. البته باید به اضافه‌شدن باله عقب و مه‌شکن‌های روی سپر عقب نیز اشاره کرد که در این تلفیق نوعی اضافه‌کاری برای ایران‌خودرو محسوب می‌شود.

در نمای ظاهری پژو ۲۰۷ صندوقدار، اضافه‌شدن رینگ‌های آلومینیومی نیز خودنمایی می‌کرد که البته این لطف بزرگ‌ترین خودروساز کشور از سال ۹۸ به لیست آپشن‌های سفارشی محصول جدید و گران‌قیمتش افزوده شد. در داخل کابین پژو ۲۰۷ صندوقدار، همه‌چیز کاملاً مشابه 207i پیاده شده است و شاهد تفاوت محسوسی نیستیم. به‌خصوص که در فاصله محوری دو برادر حتی یک سانتی‌متر اختلاف ایجاد نشده است. درواقع پژو ۲۰۷ صندوقدار با وجود ۳۰۰ میلی‌متر طول بیشتر از نمونه هاچ‌بکش، در فضای کابین هیچ تفاوتی با آن ندارد و ما همچنان با اتاقی کوچک و کم‌جا مواجه هستیم. درواقع، طول اضافه‌شده به این خودرو کاملاً به صندوق بار اختصاص داده شده است.

گیربکس اتوماتیک پردردسر

پژو ۲۰۷ صندوقدار یک تفاوت مهم با نسخه هاچ‌بک خود دارد و آن این است که این خودرو تنها با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود و نسخه دستی ندارد. البته باتوجه‌به کیفیت گیربکس AL4 این خودرو، نمی‌توان گفت این شاخصه مزیت به حساب می‌آید و یا معضل؛ چراکه گیربکس‌های AL از بی‌کیفت‌ترین جعبه‌دنده‌های اتوماتیک است و در تولیدات داخلی به کار گرفته می‌شوند. این جعبه‌دنده با استهلاک بالا، معمولاً هزینه زیادی برای مالک خودرو ایجاد می‌کند و ازنظر کارشناسان، معایبش بیش از محاسنش است. درضمن این گیربکس ۴ سرعته با ضرایب دنده نامناسب، کندی غیرقابل‌چشم‌پوشی در عمل دارد و تأثیر منفی جدی بر شتاب‌گیری اولیه می‌گذارد. نکته منفی دیگر جعبه‌دنده خودکار پژو ۲۰۷ صندوقدار صدا، تنش و لرزش زیاد آن هنگام تعویض دنده‌ها است؛ در حدی که گاهی رانندگی را به کاری ترسناک تبدیل می‌کند. اطلاعات بیشتر در مورد  هر پژو میخوای از دیوار بگیر

تجربه رانندگی پژو ۲۰۷ صندوقدار

افزایش طول پژو ۲۰۷ صندوقدار، افزایش وزن حدوداً ۶۰ کیلوگرمی پژو ۲۰۷ صندوقدار را نیز در پی داشته است که با وجود یکی‌بودن موتور، گشتاور و توان خروجی دو خودرو در نهایت شاهد افت شتاب پژو ۲۰۷ صندوقدار هستیم. این افت فشار البته به‌دلیل کندی گیربکس تشدید هم می‌شود. همچنین، مصرف سوخت این محصول جدید ایران‌خودرو نسبت به نمونه هاچ‌بک به میزان ۱ لیتر در هر۱۰۰ کیلومتر افزایش داشته است.

نکته دیگر، لحاظ‌شدن سیستم برقی فرمان برای ۲۰۷ صندوقدار به‌صورت استاندارد است که در نمونه هاچ‌بک از سال ۹۹ به آپشنی سفارشی تبدیل شد. از مزایای غیرقابل‌انکار پژو ۲۰۷ صندوقدار وفور قطعات یدکی، راحت بودن تعمیرات موتور به‌دلیل استفاده از آن در خودروهای مختلف و قدمتش در کشور و دسترسی آسان به خدمات‌پس‌از‌فروش آن است. البته پژو ۲۰۷ به‌طورکلی در بین خودروهای تولید داخل از نمونه‌های پرهزینه محسوب می‌شود و قطعاً این خصوصیت خود را به نسخه صندوقدارش نیز ارث داده است. اگر قصد خرید sd207  داری از اینجا بگیر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها