|
کدخبر: 183364

وانت پر ابهت ژاپنی از راه رسید / قیمت ۱ میلیارد تومان

نیسان از نسخه‌ی آفرود و باابهت پیکاپ ناوارای طراحی شده برای بازار استرالیا رونمایی کرد. این خودرو ناوارا Pro-۴X واریور نام دارد.

خودرو وانت پر ابهت ژاپنی از راه رسید / قیمت ۱ میلیارد تومان

پیکاپ موردبحث که با کمک‌های مهندسی شرکت استرالیایی پریم کار توسعه ‌یافته از توانایی‌های بیشتر، ظاهر خشن‌تر و برند واریور سود می‌برد.

مدیر شرکت مهندسی پریم کار می‌گوید:

ما می‌خواستیم خشن‌ترین ناوارای دنیا را تولید کنیم و این دقیقاً همان چیزی است که در دست داریم. نتیجه به دست آمده خودرویی خشن‌تر، ایمن‌تر و هوشمندتر و البته کاربردی و تواناست.

بهبودهای این خودرو طبیعتاً از سیستم تعلیق شروع می‌شود. پریم کار ارتفاع ناوارا Pro-۴X را از سطح زمین ۴۰ میلی‌متر بیشتر کرده و به ۲۶۰ میلی‌متر رسانده است. این تغییرات باعث رسیدن زاویه حمله از ۳۲ به ۳۶ درجه شده اما زاویه فرار اندکی کاهش یافته و از ۱۹.۸ به ۱۹ درجه رسیده که این کار به خاطر استفاده از لاستیک زاپاس فول سایز بوده است.

به منظور سواری بهتر، میزان ریباند سیستم تعلیق در سرعت‌های بالا حدود ۵۰ درصد افزایش یافته تا راننده کنترل بیشتری روی این پیکاپ داشته باشد. همچنین با ایجاد تغییراتی در کورس طی شده سیستم تعلیق، بهبودهایی در حرکات این بخش رخ داده است.

اما پریم کار تنها روی آفرود تمرکز نداشته و به دنبال راحتی خودرو در جاده‌ها نیز بوده است. این شرکت کنترل دامپرهای عقب در سرعت پایین را افزایش داده تا حس شناوری خودرو در زمان یدک کشی یا حمل بار کاهش یابد. همچنین میزان ریباند و فشرده شدن دامپرها نیز تغییر کرده تا هندلینگ ناوارای موردبحث بهتر شود. نیسان مدعی است سواری این خودرو هم‌اکنون نرم‌تر، پایدارتر و قابل‌کنترل‌تر است.

لاستیک‌های بزرگ ۲۷۵/۷۰/R۱۷ کوپر دیسکاور آل تراین AT۳ به بهبود خشونت ظاهری ناوارا Pro-۴X کمک کرده‌اند چراکه پهنای بیشتری دارند. میله همرنگ بدنه و با برند ناوارا که دارای چراغ‌های یکپارچه هست نیز بر ذات عملکردی این خودرو تأکید دارند.

تغییری در زیر کاپوت این خودرو رخ نداده و بنابراین نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توئین توربو دیزل با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر انجام‌وظیفه می‌کند. پریم کار ۱۰۰ کیلوگرم بر وزن این خودرو افزوده، خودرویی که ظرفیت حمل بار ۹۶۱ کیلوگرمی با گیربکس دستی و ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی دارد.

از جمله تجهیزات استاندارد پیکاپ یاد شده می‌توان به پشت آمپرهای ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.

نیسان هنوز قیمت محصول خود را اعلام نکرده اما قول قیمت‌گذاری رقابتی را داده است. نسخه استاندارد Pro-۴X قیمت پایه ۴۵۸۸۴ دلار (معادل ۱ میلیارد تومان) را دارد.

منبع: پدال
  • ناشناس ارسالی در

    نظری ندارم حقوق دریافتی اجاره خونه ام را کفاف نمیکنه .دبیر بازنشسته هستم .

  • ایرانی ارسالی در

    به وانت پرایدایرانی که نمیرسه

  • ناشناس ارسالی در

    یک سؤال اساسی از کارشناسان اقتصاد :
    مگر در دیگر کشورهای جهان هم عرضه خود رو در بورس انجام میشود که در ایران قرار است انجام شود ؟!... حتما قرار است عده ای خاص بصورت گله های میلیونی خودرو ها را ا رزان از بورس خریداری کنند و با قیمت بال ا به صورت قطره چکانی به مردم عادی بفروشن د ! اینکه باز هم دسترسی عده ای خاص به خو درو ارزان است ؟!... پس مردم چی ؟!!!

  • ناشناس ارسالی در

    خاک‌برسر‌ پول‌ایران‌گرفته

ارسال نظر