|
کدخبر: 182453

پرفروش ترین خودروی سایپا کدام است؟ + نمودار

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال نشان دهنده آن است که در میان محصولات تولیدی سایپا که تولید اکثر آنها در خرداد ماه متوقف شده است خانواده تیبا توانسته‌اند بیشترین رشد به لحاظ تولید و فروش را از آن خود کنند.

خودرو پرفروش ترین خودروی سایپا کدام است؟ + نمودار

داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که در بهار سال جاری در مجموع ۷ محصول در شرکت سایپا تولید می شده که از میان این محصولات تولید اکثر آنها در حد یک دستگاه بوده است.

خودروهای تولیدی در این دوره زمانی در شرکت سایپا شامل «پراید»، «وانت ۱۵۱»، «خانواده تیبا»، «شاهین»، «آریوs۳۰۰»، «چانگان Cs۳۵» و «سراتو» می شود. که از میان این محصولات خانواده تیبا با تولید ۶۸هزار و ۱۲۲ دستگاه توانسته عنوان رکوردار تولید در این شرکت را از آن خود کند. خانواده تیبا در مدت زمان مورد بررسی نه تنها رکورد تولید را به خود اختصاص دادند بلکه توانستند با فروش ۷۱ هزار و ۶۷۹ دستگاه انواع تیبا بیشترین فروش را نیز از آن خود کند.

بررسی آمار اعلام شده همچنین نشان دهنده آن است که مجموع تولید خانواده تیبا در خردادماه نیز برابر با ۲۶ هزار و ۸۱۴ دستگاه بوده که با این میزان تولید بیشترین رشد تولید در این ماه به این خودرو رسیده است. از سوی دیگر با رصد داده های کدال می توان گفت که بالاترین رشد فروش در خرداد ماه نیز به این خودرو اختصاص داشته بطوریکه در مجموع ۲۸ هزار و ۹۲۲ دستگاه از این خودرو در این ماه به فروش رسیده است. اختلاف تولید و فروش این خودرو در خرداد ماه نشان دهنده آن است که بخشی از فروش این محصول به خودروهای موجود در انبار این شرکت اختصاص داشته است.

از شاهین چه خبر

اما وضعیت تولید شاهین که خودرو نوپا این شرکت محسوب می شود نیز نشان دهنده آن است که در بهار سال جاری ۳ هزار و ۸۱۹ دستگاه شاهین در این شرکت تولید شده و ۳ هزار و ۸۷۰ دستگاه از این خودرو نیز به فروش رسیده که با این شرایط می توان گفت ۵۱ دستگاه از تولیدی شاهین از طریق خودروهای موجود در انبار صورت گرفته است.

فروش+سایپا

در خرداد ماه نیز دو هزار و ۸۶۲ دستگاه شاهین در سایپا تولید شده که از این تعداد هزار و ۶۹۳ دستگاه خودرو به فروش رسیده است.

وضعیت تولید وانت ۱۵۱

از سوی دیگر شرکت سایپا در بهار ۷ هزار و ۴۳۹ دستگاه وانت ۱۵۱ تولید کرده که از این تعداد ۶ هزار و ۱۲۰ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. در فروردین ماه نیز مجموع تولید وانت ۱۵۱ برابر با ۴ هزار و ۸۹ دستگاه وانت در کشور به فروش رسیده است فروش این خودرو در خرداد ماه نیز دو هزار و ۴۹۴ دستگاه بوده است.

فروش+سایپا۱

اما براساس داده های کدال در بهار سال جاری در مجموع ۳۶۲ دستگاه چانگان Cs۳۵ تولید شده که تمام تولیدات این خودرو تا آخر خرداد ماه به صفر رسیده است. تولید خانواده پراید ، آریو و سراتو نیز در این مدت یک دستگاه بوده که در خرداد ماه تولید آنها به طور کامل متوقف شده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    آفرین برسایپاکه تولیدخودروهایش بیشتروتحر یم هاراشکسته است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها