|
کدخبر: 181253

ثبات قیمتی در بازار لوازم یدکی

کاظمی، سخنگوی صنف اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو، گفت: در بازار لوازم یدکی رکود وجود داشته و ۲۰ درصد از کل قطعات موجود بی کیفیت بوده و سایر نهادها برای عدم ورود این قطعات باید همکاری کنند.

خودرو ثبات قیمتی در بازار لوازم یدکی

مهدی کاظمی سخنگوی صنف اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اشاره به رکود بازار لوازم یدکی، گفت: به دلیل مسائل کرونا و گرانی، در بازار لوازم یدکی جو رکود حاکم است. در سال جاری نیز به دلیل افزایش نرخ دستمزدها و بیمه‌ها تولیدکنندگان افزایش قیمت دادند.

به دلیل ثابت نرخ ارز در ماه‌ها اخیر، قطعات لوازم یدکی وارداتی که توسط بازرگانان وارد می‌شود با افزایش قیمت همراه نبوده است

این مقام صنفی در خصوص قیمت قطعات وارداتی، افزود: به دلیل ثابت نرخ ارز در ماه‌ها اخیر، قطعات لوازم یدکی وارداتی که توسط بازرگانان وارد می‌شود با افزایش قیمت همراه نبوده است. همچنین این اطمینان وجود دارد که برای قطعات وارداتی افزایش نرخ وجود نخواهد داشت. از آنجایی که خردادماه، ماه مالیات است بیشتر فعالان به پرداخت مالیات مشغول هستند.

کاظمی با اشاره به اینکه بازار با گرانی مواجه نیست، بیان کرد: در صنف ما رکود وجود دارد، زیرا مالکان خودروها خرید نداشتند و قطعات موجود است. بنابراین کمبود قطعه در بازار وجود ندارد.  

کمبود هیچ نوع قطعه‌ای در بازار به دلیل مذکور وجود ندارد. اما منکر این موضوع نیستم که ۲۰ درصد قطعات موجود در بازار بی کیفیت هستند

وی در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود کمبود قطعه در بازار وجود دارد، گفت: کمبود هیچ نوع قطعه‌ای در بازار به دلیل مذکور وجود ندارد. اما منکر این موضوع نیستم که ۲۰ درصد قطعات موجود در بازار بی کیفیت هستند. ۸۰ درصد از قطعات موجود در بازار  با کیفیت است. بارها اشاره کردیم که اگر سازمان استاندارد، گمرک و وزارت صمت همکاری لازم را داشته باشند، می‌توانیم از ورود قطعات زیرپله‌ای و بی کیفیت به بازار پیشگیری کنیم.

سخنگو اتحادیه لوازم یدکی افزود: تولیدکنندگان داخلی برای تامین قطعه در بازار سه شیفت تولید دارند و هیچ کمبودی از این نظر وجود ندارد. واردات قطعات نیز هیچ گونه آسیبی به تولید نزده و کمبودها رفع می‌شود. گفتنی است که از ۸۰ درصد قطعات با کیفیت موجود در بازار همان قطعات مورد مصرف در خطوط تولید بوده و ۳۰ درصد دیگر اصطلاحا شرکتی است.

منبع: اقتصاد ما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها