|
کدخبر: 181037

آئودی TT بخریم یا پورشه ماکان؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو آئودی TT و پورشه ماکان در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خودرو آئودی TT بخریم یا پورشه ماکان؟ + مشخصات فنی

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، آئودی TT با پورشه ماکان است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی آئودی TT:

آئودی TT، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۰۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۱۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۵۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار S Tronic استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۶.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان با قدرت کمکی ، تنظیم حافظه‌دار صندلی ، گرمکن آینه‌‌ها ، سنسور پارک ، سنسور باران ، کروز کنترل اشاره کرد.

پورشه

پورشه ماکان، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۵۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۷۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

 

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ سرعته PDK استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۶.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم اگزوزاسپرت ، لوله اگزوز‌های مشکی یا سیلور ، سیستم تنظیم ارتفاع ، فرمان اسپرت کربن ، چوب والنات ، چوب لایم اک ، گرم کن ، سقف شیشه‌ای بزرگ پانارمیک ، پرده شیشه سرنشین‌های عقب ، گرمکن صندلی جلو و عقب ، سرد کن صندلی جلو ، قفل مرکزی بدون استفاده ازریموت، کی لس اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به ایربگ اضافه عقب ، سقف جیر ، پکیج کامل رادار‌ها ، سنسور‌های جلو وعقب ، دوربین ۳۶۰ درجه ، چراغ ال‌ای دی ، سیستم پی دی ال اس پلاس ، سیستم کنترل سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله ، صندلی ۱۸ حالته اسپرت ، مموری دو طرف ، رینگ ۲۱ اسپرت کلاسیک مشکی ، رینگ ۲۱ توربو دیزاین ، هوم لینک ، ریموت پارکینگ است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر