|
کدخبر: 178852

قیمت خودروهای وارداتی در بازار + جدول

پرونده خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با افزایش ۲۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان بسته شد تا وارداتی ها آخرین هفته خردادماه را با رشد قیمت به پایان رسانند.

خودرو قیمت خودروهای وارداتی در بازار + جدول

رشد قیمت در بازار خودروهای وارداتی در حالی در هفته سپری شده به ثبت رسید که به گفته فعالان بازار خودرو خرید و فروش در بازار به صورت بسیار محدود (در حد صفر) صورت می گیرد و غالب خریداران و فروشندگان فعلا تمایلی برای خرید و فروش ندارند. با این شرایط می توان گفت عمق بازار خودرو کم شده و عرضه چندانی نیز در بازار صورت نمی گیرد، این امر موجب شده تا قیمت گذاری در بازار خودروهای وارداتی سلیقه ای صورت گیرد.

تاثیر انتظارات نسبت به نتایج مذاکرات از یک سو و انتخابات ریاست جمهوری از سوی دیگر را نیز در این میان نباید نادیده گرفت. بطوریکه در این خصوص فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که انتظار برای اعلام نتایج این دوره از مذاکرات و نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری موجب شده تا بازار وارداتی ها این روزها وارد فاز سکون شود؛ بطوریکه این روزها با بازار کم معامله یا به عبارتی بدون معامله روبرو هستیم روندی که تنها شامل خودروهای وارداتی نمی شود، بلکه خودروهای مونتاژی و داخلی را نیز دربرگرفته است.

همچنین «ریز نوسات نرخ دلار» نیز در هفته های اخیر موجب شده تا بازار خودرو نه تنها بدون مشتری بماند بلکه طعم نوسان قیمت را نیز بچشد. بالا و پایین شدن نرخ دلار در بازار علاوه بر سردرگمی فعالان بازار خودرو موجب شد تا بازار خودروهای وارداتی طی سه هفته با رشد قیمت روبرو شوند.

رشد قیمت وارداتی ها در آخرین هفته خرداد ماه در حالی ثبت شده که در اولین هفته خرداد بازار با افت قیمت وارداتی ها روبرو بود با این شرایط می توان گفت طی سه هفته بازار وارداتی چرخش کامل کرده و از شکل نزولی به شکل صعودی درآمده است.

قیمت برخی وارداتی ها در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

 اما خودروهای وارداتی در آخرین هفته خرداد ماه با چه قیمتی در بازار عرضه شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، آزرا مدل ۲۰۱۹ که در بازار وارداتی های در میان خودروهای جدید قرار دارد در آخرین هفته خردادماه با رنگ مشکی و با کارکرد ۱۸ هزار کیلومتر با قیمتی در حدود ۲ میلیارد ۲۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد که نسبت به هفته اول خرداد ماه رشدی حدود ۲۳۰ میلیون تومانی داشته است.

از سوی دیگر رنگ سفید این خودرو با کارکرد صفر نیز در آخرین هفته خرداد ماه با رشد ۲۰۰ میلیون تومانی روبرو شد، بطوریکه این خودرو در این هفته در بازار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنو تالیمسان مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. این خودرو نیز با کارکرد ۲۰ هزار کیلومتر در بازار با قیمت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان خرید و فروش شد و با این شرایط نسبت به هفته اول خردادماه رشدی ۲۰۰ میلیونی را تجربه کرد.

اما النترا مدل ۲۰۱۸ با کارکرد ۵ هزار کیلومتر که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، امروز در آخرین هفته خردادماه با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون عرضه شد و عنوان تنها خودرویی که افزایش قیمتی نسبت به هفته اول خردادماه نداشته را از آن خود کرد.

از سوی دیگر میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۵ بدون کارکرد نیز که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند جدید در بازار یاد کرد، در آخرین هفته خرداد ماه با رشد ۲۰ میلیون تومانی نسبت به هفته اول این ماه قیمت گذاری شد و با قیمت یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

اما توسان IX۳۵ در آخرین هفته خرداد ماه در دو مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در بازار عرضه شد. براساس رصد بازار خودرو می توان گفت مدل ۲۰۱۷ این خودرو بدون کارکرد امروز با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و نسبت به هفته اول خرداد ماه رشد ۳۲۰ میلیونی را تجربه کرد. مدل ۲۰۱۸ این خودرو نیز در بازار یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

وارداتی+23+خرداد

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    همچنین نوشتید۲۰تا۳۲۰ میلیونی که انگارتوم ان است مشاهده کردیدکه رانت وفساداقتصادی ووام های ۹۰ هزارمیلیاردی چه بلایی سرارزش ریال آورده است

ارسال نظر