|
کدخبر: 178432

کاهش شدید قیمت خودرو در راه است؟

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: ظرف ۲۴ ماه یک میلیون تن بر ظرفیت ۳۰ میلیون تنی تولیدی فولاد کشور افزوده شود.

خودرو کاهش شدید قیمت خودرو در راه است؟

علی نیکزاد ثمرین در تشریح نشست امروز( شنبه ۲۲ خردادماه) با مسئولان شرکت ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در جهت رعایت عدالت و همچنین استفاده از منافع موجود در کشور، می‌توان کارهای بزرگ انجام داد، شرکت‌هایی مانند ایمیدرو و سایر شرکت های توسعه ای به این منطق رسیده اند که چنانچه دولت منابع ریالی یا ارزی لازم را در اختیار ندارد، آن ها حاضر هستند معادن را از دولت بگیرند و در مقابل کارهای بزرگی را در کشور انجام دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از شرکت های بزرگ وابسته به وزارت صمت، حاضر هستند معادن را از دولت بگیرند، کارشناسی دقیق انجام شود و این پروژه را با کارِ ارزشمندِ رساندن آب شُرب به یک استان تهاتر کنند.

وی ادامه داد: جلسه امروز در راستای پیگیری ساخت یک میلیون تن فولاد بود که در اردبیل انجام خواهد شد، مجوز از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و این کار بزرگ به صورت سه جانبه با همکاری شرکت ایمیدرو، شرکت چادرملو و وزارت صمت در اردبیل شروع خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: استانداری نهایت همکاری را در این زمینه داشته است و آب لازم از پسماند فاضلاب شهر را تامین کرده همچنین زمین را کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار قرار داده و مجوز لازم از طرف وزارت صمت نیز صادر شده است، در نهایت کار با ثبت شرکت شروع می شود و نهایتا ظرف ۲۴ ماه یک میلیون تن بر ظرفیت ۳۰ میلیون تنی تولیدی فولاد کشور افزوده شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به تاثیر افزایش تولید فولاد بر قیمت خودرو، بیان کرد: افزایش تولید فولاد سبب توسعه، ارزآوری و صادرات می شود و می توانیم کارهای توسعه ای کشور را بهتر پیش ببریم، ارتباط تولید فولاد با خودرو این است که وقتی فولاد را به ورق مورد نیاز خودرو تبدیل می کنیم سبب رفع نیاز خودروسازی می شود، همچنین باعث افزایش تولید خودرو و کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر