|
کدخبر: 176757

اتفاقی عجیب در بازار خودرو!

نوسان نرخ دلار و کاهشی شدن روند آن موجب شد تا برخلاف روز گذشته ایران خودرویی ها امروز بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شوند.

خودرو اتفاقی عجیب در بازار خودرو!

امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ افت اندک قیمت دلار موجب شد تا محصولات ایران خودرو نیز همانند سایپایی ها بدون تغییر در بازار عرضه شوند. رشدی که به قول فعالان بازار خودرو در رکود معاملاتی صورت گرفت، بطوریکه در حال حاضر بازار با خرید و فروش اندک روبرو است.

 رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است از میان محصولات پرطرفدار ایران خودرو امروز «سمندLX»، «سمند LX با موتور EF۷ » و «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شوند.

بازار خودرو در حالی با آرامش به تعطیلات رفت که به گفته فعالان بازار نه ثبات قیمت، نه افزایش و نه حتی کاهش قیمت نتوانسته این روزها مشتریان را به بازار خودرو بکشاند و در این بازار همچنان خریدار و فروشنده ای در بازار خودرو وجود ندارد و معاملات بسیار اندک و در حد صفر است.

فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند تا زمانی که بازار ارز به ثبات قیمتی نرسد، «ریزنوسان‌های دلار» نمی تواند تغییر چندانی در بازار ایجاد کند. از سوی دیگر نامشخص بودن نتایج مذاکرات نیز موجب شده تا بازار خودرو همچنان در انتظار اعلام نتایج باشد.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، « سمندLX » ، «سمند LX با موتور EF۷ » و «سمند سورن»، اشاره کرد.

با توجه به ارزیابی بازار خودرو می توان گفت در میان محصولات سایپا امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» امروز با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان عرضه شد. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «۲۰۶ صندوقدار» نیز بدون تغییر قیمت در بازار قیمت خوردند. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ امروز ۲۵۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد و مدل صندوقدار این خودرو نیز امروز با قیمت ۲۴۶ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

«سمند LX با موتور EF۷» نیز امروز برخلاف روز گذشته و بدون تغییر با قیمت ۲۰۱ میلیون تومان عرضه شد. از سوی دیگر «سمندLX» نیز با افزایش یک میلیونی قیمت در بازار ۱۹۲ میلیون تومان قیمت خورد

رصد بازار خودرو نشان می دهد که سایر محصولات پرطرفدار ایران خودرو امروز تغییر قیمت نداشته اند. براساس ارزیابی ها امروز «سمند سورن» نیز در بازار با قیمت ۲۴۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

ایران 12

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها