|
کدخبر: 176611

ورود دوباره اتوبوس های برقی به خیابان ها

یک مقام مسئول گفت: تا پایان امسال قرار است تعداد زیادی اتوبوس برقی وارد چرخه حمل و نقل کشور شود.

خودرو ورود دوباره اتوبوس های برقی به خیابان ها

عباس علی آبادی مدیر عامل گروه مپنا با اشاره به برقی سازی خودرو‌ها، تصریح کرد: رویکرد اصلی ما تولید انرژی از روش‌های تجدید پذیر است تا برق تولید شده بتواند در حمل و نقل کشور استفاده شود؛ چرا که به طبع برای محیط زیست هم مطلوب است.

مدیر عامل گروه مپنا تصریح کرد: اتوبوس برقی که رونمایی می‌شود اولین محصول ساخت داخل است که قابل رقابت با مدل‌های مختلف دنیا است و امیدواریم اولین خط تولید اتوبوس برقی را در مشهد افتتاح کنیم.

او بیان کرد: انبوه سازی در این راه ادامه دارد و اولین قرارداد با شهرداری مشهد بسته می‌شود، به طوری که مشارکتی بین اتوبوس ساز و مپنا در حال انجام است و تجهیزات الکترونیکی توسط گروه مپنا انجام می‌شود.

علی آبادی اضافه کرد: تا پایان امسال قرار است تعداد زیادی اتوبوس برقی وارد چرخه حمل و نقل کشور شود، همزمان استاندارد‌های جهانی هم در دستور کار است تا بتوانیم صادرات این اتوبوس‌های برقی را در دستور کار قرار دهیم.

او بیان کرد: صنعت برق کشور در حالت بسیار خوبی قرار دارد و خاموشی‌های اخیر به دلیل تاخیر در تعمیرات نیروگاهی، کاهش بارندگی و غیره بوده و وضعیت برق کشور در ایام سال در موقعیت مناسبی قرار دارد.

مدیر عامل گروه مپنا تصریح کرد: پیش بینی ما برای تامین برق اتوبوس‌های برقی این است که خود شرکت مپنا، برق این خودرو‌ها را تامین می‌کند.

علی آبادی در خصوص هزینه برقی کردن خودرو‌ها تصریح کرد: این خودرو‌ها را با هزینه خیلی کمی می‌توان برقی کرد، منتها نیاز جامعه به ساخت خودرو‌های جدید است پس باید آن‌ها را به سمت برقی کردن هدایت کنیم؛ بنابراین استفاده از پلتفرم خودرو‌های بنزینی برای برقی سازی مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر با چندین خودروساز داخلی مذاکرات و قرارداد‌هایی منعقد کرده‌ایم و سال آینده از این خودرو‌های برقی رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل مپنا از رونمایی اولین اتوبوس برقی در مشهد مقدس خبر داد و گفت: این اتوبوس در مشهد رونمایی خواهد شد که البته با همکاری کارخانه اتوبوس سازی داخلی انجام شده است.

او بیان کرد: همچنین رونمایی اولین خودروی سواری برقی با همکاری یک خودروسازی داخلی انجام می‌شود و همچنان فرایند توسعه فناوری برقی سازی خودرو‌ها ادامه دارد.

علی آبادی در خصوص قیمت تمام شده برقی سازی خودرو‌ها گفت: در حال حاضر خودرو‌های برقی اندکی از خودرو‌های بنزینی گران‌تر هستند، اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که در بلند مدت به سمت ارزان‌تر شدن حرکت کنند.

او افزود: با توجه به اینکه در کشور ما انرژی به شدت یارانه دریافت می‌کند؛ طبعا برای کسی که بهره‌بردار است این موضوع مشکل ساز است و نیاز به حمایت دولت دارد، چون دولت منفعت صرفه جویی انرژی را خواهد برد.

مدیر عامل مپنا در پاسخ به این سوال که آیا برقی سازی کردن خودرو‌ها به شبکه برق کشور فشار وارد می‌کند یا خیر؟ گفت: زمانی که ما می‌خواهیم این خودرو‌ها را شارژ کنیم در زمان آف پیک و کاهش مصرف است و در نتیجه فشاری به شبکه برق کشور وارد نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر