|
کدخبر: 173591

خودروی خاص ب‌.ام‌.و بدون جلوپنجره! + تصاویر

جلوپنجره‌های غول‌پیکر ب‌ام‌و این روزها انتقادات فراوانی را برانگیخته‌اند. برخی افراد به‌قدری از طراحی مدل‌هایی مثل سری ۴، M۳ و X۷ تنفر دارند که دماغه آن‌ها را با جلوپنجره محصولات قدیمی اصلاح کرده‌اند درحالی‌که برخی از خریداران ب‌ام‌و هم به سمت رقبایی مثل مرسدس بنز رفته‌اند.

خودرو خودروی خاص ب‌.ام‌.و بدون جلوپنجره! + تصاویر

حال نیز برای کسانی که آن‌قدر از جلوپنجره‌های جدید ب‌ام‌و متنفر هستند که دوست دارند به‌طور کامل از شر آن خلاص شوند، خودروی مناسبی برای فروش گذاشته شده است. این یک ب‌ام‌و ۷۰۰ بازسازی شده است که توسط RM Sotheby به حراج گذاشته شده و اصلاً جلوپنجره ندارد.

ب+ام+و۱

ب‌ام‌و جلوپنجره کلیوی شکل مشهور خود را در سال ۱۹۳۳ با سدان ۳۰۳ معرفی کرد و از آن زمان تاکنون این جلوپنجره تقریباً در همه محصولات باواریایی‌ها وجود داشته است به‌جز این مدل ۷۰۰ که پیشرانه آن در عقب قرار داشت. این خودرو اولین محصول ب‌ام‌و با ساختار یکپارچه بود و خودرویی بود که ب‌ام‌و را از ورشکستگی نجات داد. ۷۰۰ درواقع جزئی از موج خودروهای اقتصادی موتور عقب اروپایی بود که اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ میلادی رواج پیدا کردند. دیگر خودروهای این موج، فیات ۶۰۰ و ۵۰۰، رنو ۸ و فولکس‌واگن بیتل بودند و حتی شورلت هم برای مقابله با موتور عقب‌های وارداتی به آمریکا، مدل کورویر را روانه بازار کرد.

۷۰۰ درواقع بر اساس ب‌ام‌و ۶۰۰ تکامل یافته بود که خود آن نسخه‌ای کشیده از میکروکار ایستا محسوب می‌شد؛ اما «میشلوتی» که طراحی ۷۰۰ را بر عهده داشت، شاسی ۶۰۰ را با یک بدنه سدان یا کوپه معمولی پوشانده بود. این خودرو به پیشرانه ۷۰۰ سی‌سی کوچک دو سیلندر تخت مجهز شده بود که از موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و گرفته شده بود. قدرت این پیشرانه در منابع مختلف بین ۳۲ تا ۳۸ اسب بخار اعلام شده اما هرکدام که درست باشد، هرگز قدرت زیادی نیست و به همین دلیل حداکثر سرعت ۷۰۰ تنها ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

ب+ام+و۲

البته برای کسانی که یک دهه قبل از تولد M پاور، نسخه‌ای قوی‌تر از این خودروی اقتصادی را می‌خواستند، ب‌ام‌و مدل ۷۰۰ اسپرت را ارائه کرد که با استفاده از دو کاربراتور، قدرت آن به ۴۰ اسب بخار افزایش یافته و این کار شتاب صفرتاصد خودرو را به زیر ۲۰ ثانیه رسانده بود. در این نسخه، حداکثر سرعت هم به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرد. این ۷۰۰ که برای فروش گذاشته شده اما از نسخه معمولی بوده و مدل ۱۹۶۴ است. حراج این خودرو هم‌اکنون به پایان رسیده و با قیمت تنها ۱۷ هزار دلار به فروش رسیده است.

 

منبع: پدال
  • ناشناس ارسالی در

    خدا رحمت کنه اون کسانی که این ماشینها رو ساختن ادم میشینه خوشون روحش تازه میشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها